Ikerszülés otthon?
2014. március 26. írta: Rosa Rugosa

Ikerszülés otthon?

Március 26. Rozi mára van kiírva. Most a másik oldalon állok, esküszöm, soha ilyen ideges nem voltam. Soha nem lennék szülészorvos, jobban izgulok, mint a saját szüléseim előtt.

Fénykép1096.jpg

Pár napja, amikor jött a hidegfront, Rozi egész nap csak feküdt, nem állt a helyzet magaslatán, én még kevésbé. Még az izgalom kiváltotta hányinger is megkörnyékezett, amint magam elé képzeltem a Roziból kilógó két lábat, a beragadt kis növendéket, amit majd nekem kell kirángatni.

Megjött a front, Rozi jobban lett, én megkönnyebbültem, hitetlen lelkem mégis imával fordult mindenféle Földanyákhoz és egyéb istenekhez, mit érdekel engem, hogyan nevezzük, csak adjon az én Rozimnak komplikáció mentes szülést. Gyertyát is gyújtottam, csak semmi baj ne legyen, ne száradjon egy kecske lelke sem rajtam a bénaságom miatt. Bogi (alias Furioso Rege) minden este, amikor beviszem a karámból, áthajol az istállójából, Rozi odatolat a közös, nem túl magas  deszkafalhoz, Bogi pedig elkezdi csipkedni, masszírozni Rozi hátát, oldalát, a kecske forog, Bogi pedig dolgozik rajta... Lehet lovas szülés lesz...

Ma délelőtt gondoltam kikötöm egy kicsit legelészni, minden nap kivittem pár órát, amíg szemmel tudtam tartani. Rátettem a futószárat, Máskor fejjel kilöki az ajtót és úgy sétálunk ki, de most nem akart kijönni. Tüntetően elfordult és elkezdte eszegetni a szénát, állt, mint akit odaszögeztek. Nem erőltettem, elvan a 12 négyzetméteres jól beszalmázott istállójában, tudja ő, hogy mi a jó neki. Szerintem itt az idő, csak azon izgulok, semmi baj ne legyen, vagy ha van, akkor meghalljam az én csendes kis Rozim segélyhívását. Valószínű két gidája lesz.

Rettenetesen izgulok.

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr245879862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

falusisanzon.blogspot.com 2014.03.26. 19:33:23

Nyugaton a helyzet fokozódik :)

sosperecke 2014.03.27. 06:54:41

Szia!

Nem most találtam a blogodra, hanem 3 napja. Azóta sikerült vègig olvasnom. Most kezdtünk bele a tyúktartásba, igaz másodszor,de immár remélem rókák nélkül. Sok mindenre választ kaptam a blogod által, úgyhogy köszönöm! És hajrá Rozi! :-)

Egy most már rendszeres olvasód.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2014.03.28. 19:22:46

@sosperecke: Szia, üdv a csapatban. :)
Elmondod mit tettek nálatok a rókák?

sosperecke 2014.03.28. 19:37:59

Szia!

Nem sok mindent csináltak. Igazából ettek. Sokat. És a mi csirkéinket. Úgy 27 db-ot. Plusz a Marcit. Gyönyörű szép kakas volt és épphogy elkezdett kukorékolni. Szóval mérges lettem, és ezek után volt pofája Vuknak egyik este a 3 kölykével együtt megjelenni vacsorázni, betelt a pohár. Egy ideig sok csirkét ettünk. :)
Most újra próbálkozunk. Vannak csirke őreink is. Két törpe malac. Abban bízom, hogy a rókák nem fognak kikezdeni egy 45 és egy 10 kilós malaccal. A turcsik (Dorka és Panka) Nem nagyon félnek. A nagy 45 kilós kutyámnak nekiment a Dorka (ő a nagyobb). :)
Vettünk 5 db letojt tyúkot. Egész békések. Az egyik kifejezetten kedves. Meg is lehet simogatni. Egy gyönyörű kendermagos kakast kaptunk háztól (Marci2), és vettünk neki egy háztáji jércét. Plusz bővült a család 2 japán jércével és egy japán kakassal. Jelenleg ennyi a baromfink, idén teszt jelleggel futunk. Ősszel a barnák mennek a levesbe. Szeretnék kiscsibéket, sajátokat.
Egyenlőre ennyi. Ja és az álmom egy kecske. :D

Sosperecke, alias Rita

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2014.04.02. 10:41:13

Az szép lehetett, amikor megjelent családostól.:)))
süti beállítások módosítása