Valami véget ért
2013. november 22. írta: Rosa Rugosa

Valami véget ért

P2070160.JPG

Ha jól emlékszem talán két hete nagy dologra szántuk el magunkat. Nevetséges is így fogalmaznom, mert persze elszántuk, de hogy én mit tettem? Semmit. Befogtam a fülemet és becsuktam a szememet.

Nagy mészárlás volt az udvarban, úgy döntöttünk, hogy levágjuk a régi gárda egy részét és az újak közül is a kakasokat. Itt a tél, alig tojnak valamit (napi 2 tojás), meg már egyébként is terveztük egy ideje.

Sorra került a kedvenc kakasom, Szarumán is. A lábai még egészen fiatalon eldeformálódtak, elég nehezen járt, persze, van mire fogni. Sorra került a kis kendermagos is és még jó páran. Összesen kilencet vágtunk. Vágtunk volna többet is, de másképp alakult. Cseppecske a kendermagos éppen növesztette tollait, ezért borzasztó volt pucolni, így a többi vedlésben lévő tyúkot már le sem vágtuk. Nem is ajánlok ilyet senkinek...

Nem jövök horrorisztikus képekkel, az amolyan idióta műkeménykedés lenne, főleg, hogy annyit tettem az ügy érdekében, hogy nyitottam és csuktam a férjem után az ólajtót, majd a fülemet befogva, ugyanúgy mint 3-4 évesen a nagymamánál oda sem néztem, amíg a kedvenceim még pár utolsó szárnycsapással kivéreztették magukat az életből. Én akartam, hogy csapjunk vendettát, aztán gyakorlatilag semmit nem csináltam, a tyúkokat anyósom és férjem pucolta. na jó én meg visszatartottam a kicsiket tőlük.

Hát ennyi. Egy korszak lezárult, hűtőládába és kotlába kutyakajának kerültek azok, akikkel kezdtem ezt az egész blogot, akik tulajdonképpen a legszebb örömet, az újdonság örömét adták nekem.

P2070162.JPG

Kell a hely a fiataloknak.

Legközelebb róluk írok.

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr295639290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lénárdorsi · http://lenardorsi.hu 2013.11.22. 08:36:55

Erről a sántításról írhatnál bővebben... Nekünk is több tyúkunk emiatt került levágásra. Az egyiknek mintha lebénult volna előbb az egyik majd a másik lába is, a kis kendermagosunk pedig nem bír az egyik lábára rálépni valamiért... Mi lehet ez?

newborn 2013.11.22. 08:55:28

Nálam is van egy tyúk-féle-ami sántít, mostmár kb. 2 hónapja. Meghagytam, hátha tojik.
DE mint nálad se, itt se tojnak :( - pedig ezeknek most kéne, már kéne...
Ezért én is így döntöttem mint Te, vérengzés lesz :(
Csak a törpék maradnak, meg 1-2 kedvencem - azok már családtagok.

Egyébként mi is így vágjuk a madarakat-megmutatom v. elzárom melyiknek van nagy találkozása a késse. Párom elkapja, levágja... igaz, nekem pucolni kell, de abban is szokott segíteni, meg a nagyfiam.

zellerlevél 2013.11.22. 09:01:32

Érdekes kérdés ez a gyilkolósdi. :)

Egyrészt: meg lehet szokni valamilyen szinten.
Másrészt: szerintem úgy általában álságos a halálhoz való hozzáállásunk. Ha a gyárban ölik meg őket, rettenetes körülmények között, azt nem látjuk, olyan, mintha nem is lenne életkiontás. Ha itthon kerülnek kés alá, akkor megsiratjuk őket.

(Ettől még sajnáltam kedden a harmadik libát, amelyiknek apu nem tökéletesen vágta meg a bubját, és tovább vergődött a másik kettőnél.)

redrabit 2013.11.22. 11:02:36

Na látod...te is levágtad az öregeket ... Sőt olyat is vágtál aki ép kabátot váltott :)
Mi még mindig adtunk nekik esélyt--- de a tojni való kedvük nem igen jött meg azóta sem...:(
Bár az időhiány is közrejátszott a vérengzés elhalasztásában ,de nagyon érik nálunk is a projekt, mert tojás azóta sincs...heti 2-3 ..és az irtó kevés :(
A fiatalok még nem tojnak ..
Viszont ott már 4 pipikém megdöglött-...csak úgy . hirtelen..
Van , hogy a többi tüsszög - 1-2 napig ..aztán semmi ..vígan rohannak, kapirgálnak ..
Vitamint kapnak ...élik világukat.
Remélem azért megmaradnak és tojni is fognak már végre karácsony körül...
Majd írj a fiatalokról ... Kíváncsian várom a beszámolót.

UI: neked -nektek melyik fajta pipi jött be jó tojóként ?

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.11.30. 07:51:22

@redrabit: Nekem koktél tyúkjaim vannak. De eddig a következőket tapasztaltam: a kopasznyakúak (kettő van) tényleg tojnak télen is. A tyúkjaim között a legjobb tojók a fehér, vagy barnás tollazatúak. Hát röviden ennyi.
@zellerlevél: Egyetértek, már régen készülök egy írással ezzel kapcsolatban, talán sikerül befejeznem.
@lénárdorsi: Nem tudom mitől lehet. nem atkás volt a lába, hanem valahogy teljesen eldeformálódtak az ujjai, nem tudom mitől. A többi tyúknak egynek sem.
süti beállítások módosítása