Gyorsjelentés, 2013. november
2013. november 07. írta: Rosa Rugosa

Gyorsjelentés, 2013. november

Haladjunk sorban!

Az elmúlt posztokban sok szó esett a kis japi azaz krédli családomról.

Rohan az idő. Kicsi Rigónak nyoma veszett. Azt hittem megtébolyult láncos kutyánk áldozata lett, de tévedtem. Megyek hátra, amikor csipogást hallok... az nem lehet, nem ül egy tyúkom sem. Dehogynem. Benézek a kis udvarba és azt látom, hogy a másik kis krédlim, aki eddig a nagyfiával mászkált, két apró csibét vezetget lelkesen. ÁÁÁÁ, ne ezek honnan? Honnan, honnan, hát, kicsi Rigó megtojta a maga pár tojáskáját, látom, ismét a kutyaól alatt van. Gondolom ez a két kicsi csibe kelt leghamarabb, a szemfüles japimama meg leeinstandolta őket. Komolyan, mint valami rossz gyerekrablási ügy, krétakör, ilyenek. Nos azóta kettő krédli nevelgeti a négy csibét, összefogva, harciasan. Úgy látszik a mi udvarunk színösszetételéhez lettek tenyésztve, mivel alig lehet őket észrevenni...

japipi.jpg

A 6 japán jércém gyönyörű egyébként

japi.jpg

A tyúkjaim egy része vedlik (na, akik most vedlenek, azok a rosszabb tojók, a jó tojók állítólag a nyáron túlesnek ezen). Alig van tojásom, ami van is, azt beteríti egy kotlós.

A gyári tyúkom két csibét költött ki, de nem bizonyult túl jó anyának. Sokszor magára hagyta a kicsiket, ha kaját látott fejvesztve rohant, nem is törődött velük. Mindkettő elpusztult, miután semmi áron nem akart külön maradni velük, hanem vitte őket a többiek közé az ólba. Mire észrevettem, addigra késő volt.

Egyéb háziállataink létszámában is változás történt.

Mekegő Elvirát elcseréltem kis ráfizetéssel egy tényleg tőkeszelíd pónira. Olyan mint egy kutya, húzzák, vonják a gyerekek,ilyet még nem láttam.

Rozitól nincs szívem megválni, nagy dilemmám, hogy ha befedeztetem és megindul a tejtermelés, mihez fogok kezdeni a kiskecskékkel? Ugyanis Rozit hogy úgy mondjam "szobára vittem" barátnők fajtiszta alpesi bakkecskéjéhez. Azt hiszem kicsit késtünk, hamarabb kellett volna. Ez a Rozi egy annyira rendes kecske. Összekötöttük a lábát, úgy tettük fel az utánfutóra (a férjem fogta ) és így vittük át. Nem is ellenkezett semmit. Annyira megbízik bennünk. Szinte már zavarba ejtő. 

A bakkecskénél rémesebb állatot hááát.. nem is tudom. Most már értem a hülye vicceket, hogy megnyalja a sót és a többit is, meg azt is, miért volt az ördög megfelelője. Hát, először is büdös és valami rettenetesen viselkedik.:) Csak döbbenten bámultuk, miközben Rozi boci szemekkel bámult ránk...

Rozi marad ott, ha lesz valami, akkor majd hazajön.

Már hiányzik.

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr485571873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redrabit 2013.11.07. 11:04:03

Nagyon jó olvasni a háztájidről az új híreket.Gratulálok a kicsi Japán gyerekekhez :)
Nekem akkor csak rossz tojóim vannak ... mind most vált kabátot :( Beígértem nekik, hogy biza leves lesz belőlük, mert eddig legalább napi 1 tojás 9 tyúktól az ugye rémesen kevés .... ja most meg már ott tartunk , hogy heti 3 tojás :( ...
Szóval valószínű, hogy mészárlás lesz , mert nem etetem őket hiába ...
Új pipikéim meg csak karácsony környékén kezdenek tojni.. SZégyen szemre ma vennem kellett 20 tojást ... :(
Minden jót a családnak és az állatkáknak is ..
Rozinak drukkolok, hogy hamar bekapja a legyet és szabaduljon a csúf Hókuszpóktól :)
Neked , hogy tetszik a munka ?

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.11.07. 15:38:20

@redrabit: Szerintem várj a vágással, amíg új kabátjuk lesz. Mi vágtunk ilyen éppen tollasodókat, nem volt nagy élmény a pucolás (pedig nem is én csináltam).
süti beállítások módosítása