Hose Armando, Szarumán és Cseppecske
2012. március 29. írta: Rosa Rugosa

Hose Armando, Szarumán és Cseppecske

Jó, jó ne adjunk nekik nevet, mert akkor nehezen halnak, de kérem, hogy tudná az ember ezt megállni? Egyszerűen vannak köztük arcok, jellemek, akik kívánják a névadást. Szarumánt már ismeritek, a következő egyed a kis japán lett, aki egyszerűen kikűzdötte magának, hogy nevet kapjon.

Végül is adtunk neki nevet. Na nem én. Én megmaradtam Szarumánnál, akit a múltkor sikerült úgy seggbe rúgnom, hogy kissé sántikált utána, de hát szorri, a másfél éves kisfiam az érinthetetlen kategóriába tartozik, ő meg egészen úgy csinált, mint ha meg akarná csípni. Pedig eddig normális volt, de gondolom itt a tavasz, néha ő is elvesztheti a fejét – ha nagyon igyekszik, akár végleg is…
 
Térjünk vissza a kis japánhoz. Egyszerűen csak kicsúszott a lányom száján a név : Hose Armando...  Miután mostanában könnyes szemmel fetrengtünk a nevetéstől, amikor a kis japán kakas támadásba lendült. A tyúkudvar történései hamarosan egyenértékűek lettek egy Brazil szappanoperával. Épp borsót ültettem, amikor szólt a lányom, hogy -Odanézz anya, Hose Armando párbajba keveredett! Mit párbajba. Megtámadott egy hatalmas, nála majd háromszor nagyobb kopasznyakú kakast ( belőle azóta finom sült lett ) és nem csak leverte, de hosszú időn keresztül üldözte és kergette az udvarban. Tiszta harcosok klubja. Neki még a szárnyát sem vágtuk le, mivel igazi csapatépítő figuraként először átlendült a kerítésen, hangos kukorékolással jelezve, hogy ő már kint van és várja kedves aráit, mind az ötöt, akik sajnos nem tudtak immár átlendülni, ezért Hose visszareppent hozzájuk. Mert mit ér a szabadság, ha nincs kivel osztozni az örömében. A férjem természetesen meg akarta enni a múltkor, imád bepróbálkozni ilyen dolgokkal, á, együk meg, úgy se jó semmire… Szerintem direkt csinálja, kíváncsi, mekkora lobbizásra vagyok hajlandó a kis szívtipróért. Most hátrahordtuk a lovakhoz és a tyúkokhoz a mellettünk lévő földről a maradék 12 darab körbálát, így a hátsó udvar kimondottan zegzugos lett, a tyúkok imádnak ilyen szűk kis helyeken kommandózni – meg a gyerekek is – Hose pedig kialakította a bálák, a mogyoróbokor és a kerítés között, a kis diófa alatt a rezidenciáját, ahol saját bejáratú tyúkjait ápolgatja. Egyébként szédületesen vakmerő, simán betámadja a nála jóval nagyobb kakasokat, mintegy megelőzendően, hogy nehogy bármelyik szemet vessen a csajaira. Nagyon érdekes, hogy a főkakassal Szarumánnal kimondottan baráti kapcsolatot ápol, igaz, a fekete gatyás tyúkra rá sem emeli a szemét, hátulról meg véletlenül sem közelíti meg, aki Szarumán kedvence.
 
Ha már nevek, akkor muszáj megemlítenem a kis kendermagos tyúkot. Egy könyvben olvastam, hogy a kendermagos, hízásra hajlamos fajta. Igaz. Nekem nagyon tetszik – a férjem azt mondja, neki is ez a kedvence, de biztos én is  azért bírom, mert testi, lelki hasonlóság van kettőnk között (haha, nagyon vicces). A múltkor megfogtam – simán hagyja magát -, mit mondjak, alig bírtam megemelni, illetve kisebb súlyra számítottam… Tehát ő is nevet kapott. Nem, nem előre megfontoltan, hanem egyszer csak kicsúszott valamelyikünk száján, hogy Cseppecske. Aztán valahogy onnantól kezdve mindenki úgy hívja.
 
 
 
 
Egyenlőre nem szeretnénk többet elnevezni, mert a múltkor, amikor a tv-ben a Gyűrűk ura trilógiát nyomták, a gyerekek már arra panaszkodtak, hogy nem tudják olyan mélységekben megélni ezt a magasztos történetet, mint eddig, mert amikor a Szauron szemét mutatják, nekik rögtön beugrik a kakasom feje és röhögniük kell, így meg nem félnek – izgulnak kellőképpen. Hát, mindennek ára van…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr214346261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

*Hajnal* 2012.03.29. 12:51:52

Sziasztok!
Most végeztem az olvasással.Két délután alatt sikerült az egész blogot az elejétől végigolvasnom.Gondoltam,most már bejelentkezem.Mondhatom,remekül szórakoztam,nagyon jókat röhögtem.
Az agyam egyik leghátsó szegletében már megjelent a tyúktartás gondolata,de még nem igazán engedem előbújni onnan.Igazából a páromat nem tudom meggyőzni,teljesen elhatárolódik a dologtól.Tulajdonképpen nem ellenzi,de nem is akar részt venni a tyúkprojektben.Viszont addig-addig mondogattam apámnak ezt,hogy ő már neki is állt náluk tyúkólat építeni.Ettől persze én nem leszek előrébb.Na de nem adom fel,mindig csak idő kérdése,és nekem lesz igazam!:))Szép napot mindenkinek!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.03.30. 08:38:27

@*Hajnal*: Hajrá előre a tyúkászkodás útján!:)
Ha meglesznek, csak megkedveli őket a férjed is, főleg az első házi tojás elfogyasztása után.:)))

Espelette 2012.03.30. 16:28:50

Most eppen nincsenek tyukjaink, de az elozo gardaban a provence-i kek tyuk neve termeszetesen La Bleue volt, ezenkivul volt egy Feherfarku es egy Tyukocska. Most varjuk, hogy visszajojjon a tyukokat arulo bacsi a piacra es akkor megint lesznek, alig varom, a hazi tojasnak parja nincs!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.03.30. 21:52:33

@Espelette: Ugye, a házi tojás mennyivel másabb?
Na tessék, más is nevezget...:D
Megkérdezhetem honnan írsz?

Espelette 2012.03.30. 22:59:02

Délnyugat-Franciaorszagbol irok, itt van a kis tyukudvarunk, amit szeretnenk ismet tyukocskakkal feltolteni. Nemreg talaltam ra a blogodra, tetszik, ezentul rendszeres olvasod leszek. Ahogy a nevados temat meglattam, rogton eszembejutott La Bleue, akit nagyon szerettunk, de sajnos a roka meg jobban szerette :-( De mar van ket kutyank, jo kerites, ismet megprobalkozunk a baromfiudvarral.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.04.02. 09:09:42

@Espelette: De jó! Nagyon örülök, hogy más országokból is idetévedtek páran!
Tényleg nagyon érdekelne, hogy máshol milyen tyúkokat tartanak, mik a szokások és hogyan működnek ott a dolgok!
Remélem megírod, ha feltöltődött a kis tyúkudvarod!:)

Espelette 2012.04.03. 10:55:39

@Rosa Rugosa: Szivesen beszamolok az itteni tyuktartasrol, de igazan nagy kulonbseg nincs, marmint a fajtakat leszamitva. Egyelore meg nem jott a bacsi a piacra, most megprobaljuk mashogy elerni.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.04.03. 13:47:09

@Espelette: Örülnék neki! Szerintem érdekes lenne, hogy honnan szerzitek be a tyúkokat, milyeneket, hol lehet nekik kaját venni, meg talán kicsit más éghajlat a tiétek...

Espelette 2012.04.03. 20:55:28

@Rosa Rugosa: Mivel most ugyis a beszerzesnel tartunk, talan ezzel kezdenem, szivesen leirom a tapasztalataimat. Hova irjam? A "Beszelgessunk" rovatba?

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.04.04. 08:06:58

@Espelette: Ha van kedved hozzá, akkor csinálhatunk egy kis "sorozatot" belőle, küldd el a tyukudvarblog@gmail.com címre és én kiteszem, mint posztot. Ha gondolod, küldhetsz fotót is.:)

Espelette 2012.04.04. 20:22:29

@Rosa Rugosa: Rendben van, nekiallok az irasnak es kuldom hamarosan az elso reszt. De igazan nem szeretnek belekontarkodni a blogodba, tenyleg csak a szemelyes tapasztalataimat irom le, a teljesseg igenye nelkul :-)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.04.04. 21:36:29

@Espelette: Á, ne csináld, én tényleg nagyon örülnék neki, ha nem csak az én szövegem lenne itt folyton, hanem akinek van kedve, írna!
Szóval várom!:)

korenka 2012.05.17. 09:57:31

@Rosa Rugosa: Ez az írás nálam viszi a prímet. Szét nevettem magam rajta. Szinte oda képzeltem magam! A neveken meg behalok! :D

papakedvence 2012.10.03. 14:06:53

@korenka:
Ha már a neveknél tartunk: van egy fekete jércénk, aminek még a lába is fekete, őt elneveztük Blek Mici-nek.
süti beállítások módosítása