Tyúkól építése kimustrált bútorokból automata ajtóval
2013. augusztus 01. írta: Rosa Rugosa

Tyúkól építése kimustrált bútorokból automata ajtóval

Tyúkól tervezők, tyúkól építők, no és kedves Tyúkudvar olvasók, A hónap tyúkóla játék első írását olvashatjátok. Biztosan segítségére lesz minden tyúkólat tervezőnek. Az automata tyúkól ajtó engem is nagyon érdekelne, hogyan készült!
Szia!
 
Küldenék pár képet a tyúkól játékra. A szavazás, meg a nyeremény nekem nem igazán fontos. Remélem, hogy esetleg valaki valamit tud meríteni belőle.
Akkor az ól: Az alját kibetonoztam, mert nem akartam hívatlan látogatókat, meg könnyebb takarítani is. A tartószerkezet akácoszlop, a tető fenyő + pala. Az oldala, meg az eleje használt szekrényekből van. Az ajtó kimustrált kamrapolc. Az etető fém redőnytok, a felette levő kis tető meg maga a használt redőny.
Van egy automata ajtónyitó is, mely szintén újrahasznált anyagokból van (így nyáron nem kell hajnalban kelni kiengedni őket).

A legnagyobb költség a beton, a tető fenyő anyaga és körbe a kerítés volt, ezeket nem tudtam helyettesíteni az itthon fellelhető anyagokból. Még így is elmondható, hogy pár ezer forintból egészen jól funkcionáló tyúkól lett.

Dávid

david1.JPG
david.JPG
david4.JPG
david3.JPG
david2.JPG
david5.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr205435030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peva 2013.08.01. 15:27:09

Régen nem olvastam már a blogot és most örömmel látom, hogy újraindult a tyúkólas játék. Szerintem senki nem a nyereményért küldi be alkotását, akárcsak Dávid, hanem azért, hogy akinek lehetősége van, de kétségei is vannak az lássa és merjen nekilátni, mert érdemes!

Nagyon elgondolkodtatott a "meséd" az Állatvédőről mert ez a történet ráébreszthet mindnyájunkat arra, hogy egy-egy kegyetlennek tűnő tett mögött nemcsak az általunk látható dolgok rejlenek.
Én magam is hajlamos vagyok az állatvédős gondolkodásra...

Bobitka 2013.08.01. 19:30:27

Kedves Dávid!

1. A hagyományos ereszcsatorna előtt az a barna cső mire szolgál?
2. Az ólajtó hogyan "automata"?

zoli7309 2013.08.01. 22:07:08

Kedves Dávid!

Lenne 1 kérdésem.
"automata"?
Hogyan csináltad meg hogy "automata" legyen?
Egyébként nagyon szépek a pipik és a házuk is praktikus.

david559 2013.08.03. 21:08:16

@Bobitka: A cső egy igénytelen esőcsatorna hosszabbítás.

david559 2013.08.03. 21:10:49

@zoli7309: Az automatika nagyon egyszerű: adott egy kis villanymotor, ami egy kötelet felcsévélve elmozdítja a reteszt, majd egy gumiszalag nyitja az ajtót. Az egészet egy mechanikus időkapcsoló vezérli + van egy végállás kapcsoló is. Ha érdekel, tudok róla közelebbi képet küldeni.

zoli7309 2013.08.03. 22:26:55

@david559: Szia. Igen érdekelne mert nem mindig vagyunk otthon reggel 5 kor. Köszönettel zoli7309

Zévia 2013.08.05. 11:17:32

@david559: Szia,engem is érdekelne az automata ajtó, ha tudnál küldeni egy közelebbi képet,megköszönném:)

david559 2013.08.06. 17:53:12

Kedves Zoli és Zévia. Kérnék e-mail címet, valahogy nem találok rá a tiétekre. Vagy nem is lehet?

zoli7309 2013.08.06. 18:21:45

@david559: Kedves david559. Megköszönöm hogy elküldöd nekem. Milyen a motor ami hajtja az elektronikát? (220v vagy 12v)? e-mail: zoli7309@gmail.com

Wohl Brigitta 2013.12.15. 09:33:46

Szia,david,kerlek kuld a email cimemen azautomata ajto kepet es leirasat,nagyon szepen koszonom'brigitta Nagyvarodrol

karuzo5 2015.02.08. 14:36:59

Nagyon csinos kis ól, és külön tetszik az automata ajtó. Látom sokan vagyunk itt, akik nem szeretnek/tudnak minden hajnalban felkelni :D Dávid, elküldenéd nekem is a képet és a leírást, légyszi? vszekei@gmail.com
süti beállítások módosítása