Vedlés lenne?
2013. június 07. írta: Rosa Rugosa

Vedlés lenne?

Az alábbi képekkel és kérdéssel Peva fordult hozzánk, aki tud valami biztosat, írjon!

"Kedves Éva csatolom a képeket - amikhez szaktanácsot kérnék. Remélem eléggé látszanak a "tünetek".
A tyúkocskák egyébként tök jól vannak csak a látvány aggasztó nekem, tehát ha ilyen a vedlés, akkor OK.
Végülis a macskák, kutyák is vedlenek tavasszal és nekem is hullik a hajam...:)"


Pevakopasz.JPG

 

Pevakopasz1.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr435346475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tooodi 2013.06.07. 11:45:28

Sziasztok!

Csak a nyakukról hiányzik a toll?
Nálunk a kakas néz így ki, szerintem semmi bajuk.
Találtam egy off-ot a témában, ilyenkor be szabad tenni?

peva 2013.06.07. 15:23:02

Igen csak a nyakukról és leginkább elől. Ez két napos kép. És nem mindegyiknek.
Közben meg rendesen tojnak, a 6 tyúk átlag napi 5 tojást és jókedvüen esznek-isznak, kapirgálnak.
Ez nem lehet tetü ugye?

newborn 2013.06.07. 19:17:17

Nekem két tyúkom kopaszodott le nyak és fejtájon. Mondjuk az egyik nem is tojt.. A nem tojósat lecsepegtettem ivermectinnel, 2 hét alatt kinőtt a tolla, aztán elkezdett tojni is.
Szerencsém van, zöldet tojik így meg tudom különböztetni.

A másikat nem csepegtettem le, tojik, de a feje kopasz.
Bár lehet ezeket a kakas tépi-nem tudom.

papakedvence 2013.06.09. 14:26:06

@newborn: Élelmiszertermelő állat a készítménnyel nem kezelhető! ( Ivermectin)!!
Vigyázz vele, mert a tyúk tojását elfogyasztod! Ezt a szert díszmadarakra ajánlják.

newborn 2013.06.09. 14:27:53

3 hónap várakozási idő után igen. Addig meg megeszik az állatok.

peva 2013.06.11. 10:36:10

@Tooodi: engem érdekelne, minden ami hasznos lehet, egyébként már kevesebbet tojnak, mert van nap, hogy csak 3 tojást találok, tehát lehet, hogy csak regenerálódnak.
Nem gyógyszerezném őket feleslegesen.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.06.11. 11:08:43

@peva: Ha vedlés (szerintem lehet, nálunk a kakasnak ilyen a nyakán a toll (és eddig minden nyáron ilyen volt egy rövid ideig), akkor adj nekik napraforgómagot!

Egyébként olyan érdekes, hogy én meg azt vettem észre, hogy azok a tyúkjaim, akik kotlósnak álltak, ugyan látványosan nem vedlenek, de ha a tollukba túrok, akkor látok egy csomó frissen növő tollat.

Tooodi 2013.06.11. 12:08:13

Itt van a cikk, amit múltkor találtam a témában:
www.haziallat.hu/madar/gondozas/baromfik-vedlese/3844/
Változatlanul azt gondolom, hogy az esetedben vedlésről van szó, feltéve, hogy ha nem történt változás a korábbi viselkedésükhöz képest.
Amúgy nálunk ahány tyúk, annyiféle képen vedlik. Valamelyiken gyakorlatilag nem is látszik, a másik meg nagyon leharcoltúl tud ilyenkor festeni. Viszont a tojástermelés elmaradása a folyamat általános jellemzőjének tűnik, ha ezt is tapasztalod, még egy pont a vedlés javára.
Én, ha bizonytalan vagyok betegséget illetően, mindig az általános viselkedésüket szoktam figyelni, ha az jó, nagy gond nem lehet.

peva 2013.06.11. 16:01:44

@Tooodi: : Köszönöm az offot, abszolút a mi helyzetünket írja le - vedlésnek veszem a dolgot és várok. Nálunk a takarmány kukorica-búza-napraforgóból áll, tehát napraforgót kapnak.
süti beállítások módosítása