Kotkodából Kukori
2013. május 27. írta: Rosa Rugosa

Kotkodából Kukori

Ismét egy olvasói levél és videó következik! 

Kedves Éva!

Muszáj megosztanom veled, ami a baromfi udvarban történik nap mint nap. Miután levágtuk az utolsó kakast is, mert sebesre taposták a tyúkok hátát, múlt héten egyik reggel arra lettem figyelmes, hogy kukorékol az egyik tyúk. Az első hangok kicsit bátortalanok voltak, de napról napra egyre jobban belejön. Nosza felvételt készítettem a fényképezőgép videójával, mert attól tartottam, ha elmondom bárkinek, azt hiszik elment az eszem.

Te hallottál már ilyet?

Üdvözöllek szeretettel: Marika

 

Azt tudom, hogy a tyúk kukorékolása a babona szerint bajt jelenet, sok helyen halált, illetve a gazda halálát. Ha levágjuk a fejét és átdobjuk a vállunk felett a kerítésen, akkor a vész elkerülhető. Krúdy Álmoskönyve szerint a kukorékoló tyúk a lidérc egyik alakja.Ugyanakkor azt olvastam, hogy nagyon ritkán, de előfordul, hogy egy tyúk nemet vált. http://velvet.hu/ciki/hirek/262565/

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr155319734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redrabit 2013.05.27. 08:26:23

Wow.... el sem hiszem, pedig látom.
Bár mondjuk az álmoskönyvi magyarázat már nem volt tetszetős...remélem a babona itt nem fog beigazolódni !

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2013.05.27. 10:22:40

Szerintem az nem is tyúk, hanem egy fiatal kakas :D
A mienk is tyúknak nézett ki (csibe kora óta neveltük), amikor egyszer elkezdett kukorékolni. Először csak bárortalanul, rekettesen, aztán egyre ügyesebben.
Amikor szóltam a férjemnek, hogy "figyi már, valamelyik szomszédunknak kakasunk van!" (nálunk elméletileg tilos kakast tartani), akkor azt válaszolta, hogy "nem a szomszédban van, hanem a mi egyik tyúkunk leszbikus lett és az próbálkozik a kukorékoléssal".
Ebből már tudtam, hogy az bizony nem leszbikus :D
Így lett nekünk egy gyönyörű kakasunk :)

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2013.05.27. 10:24:09

Jut eszembe, ugye nálatok is tudnak a kakasok kotkodálni? :)

newborn 2013.05.27. 10:24:40

Szerintem ez egy "elnyomott" kakas :)

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.05.27. 10:25:14

Wow travi tyúk.
Én azért azt mondom ne kockáztass csak előtte szólj a szomszédnak,hogy ideiglenesen nála fogsz tárolni egy csirke fejet.

Ezek a dinoszauruszok már csak ilyen kiszámíthatatlanok.

newborn 2013.05.27. 10:26:58

Nálunk a kakas "kárál", meg fészket épít. Először azt hittem meghasonult a sok tyúkeszű között, de aztán megnyugtattak teljesen normális viselkedés. Hívogatja a nőit a fészekre.

Egyébként nem tudom miért csodálkozom ezen, volt egy japán kakasom, az kitartóan ült a neje mellett minden nap míg meglett a tojás.
Aztán eladtam, az új asszonyka mellett meg végig ott ült míg az költött.

papakedvence 2013.05.27. 15:23:31

@Alexandra Sydneyből:
Egy "kitojt" tyúk kivételével, mind tavaly márciusban keltek ki. Egy jó hónapja vágtuk le az utolsó harcias kakasunkat, meglehet, hogy eddig nem tűnt fel a kukorékolása, mert a kakas mondta a magáét. A teste mindenképpen tyúk forma, kakasaink egészen másképp néztek ki.

peva 2013.05.29. 13:40:11

a legjobb, hogy tényleg fel is lép!
:)
és nagyon érces hangja van!

nagyteso80 2013.09.27. 21:52:09

Három éve tartottam pár csirkét, meg egy kakast. A kakast nem akartam levágni mert egyszerűen szép volt. De mivel nem volt szivem, megkértem anyámat. Neki is tetszett, gondolkozott is hogy inkább megtartsa, de inkább levágta. 2 tojást is talált benne.
süti beállítások módosítása