Tiszta káosz!
2012. augusztus 16. írta: Rosa Rugosa

Tiszta káosz!

Olyan régen írtam, hol is kezdjem...

Kezdem a tetvekkel, vérszívókkal, mert velük hagytam abba. Talán már írtam, hogy a tyúkjaim az utóbbi időben nem voltak hajlandóak bemenni a tyúkólba sem. Én az élősködőkre gondoltam. Egészen addig, amíg a tyúkól két bejárta közötti falnál álló tojóládát valami hátsó sugallatra fejre nem állítottam, gondoltam letakarítgatom az alját is, a meszelés előtt, mivel a tyúkok már nem tojtak bele, pedig régen ez volt a tuti hely.


Ne tudjátok meg, mit találtam ( de, de, most megtudjátok ) a szorosan a falhoz tolt tojóláda hátfala és az ól fala közé egy tyúk volt beékelődve. A toll még elárulta, hogy egykor tyúk lehetett, meg a félig elfolyósodott belső szervei is... meg az a rengeteg döglégy, amiről el nem tudtam képzelni, honnan lepte el a kertet. Inkább nem részletezem a látványt. A lányom épp a lovakat trágyázta, nagyon gálánsan kisegített és egy íves mozdulattal a villával az utánfutó tetejére hajította a tyúkot. Persze mielőtt elindultunk volna a földre a trágyával, a kutya még óvatosan leválasztotta a tyúk szárnyát a tyúkról, tehát újra vissza kellett dobni... na innentől már tényleg nem részletezem. Egy sötétbarna folt maradt utána mementóként a tyúkól falán. És mit tesz Isten, amint eltakarítottuk onnan a tetemet, meg lefújtam hypoval a helyét, lássatok csodát, az összes tyúk este az ólban aludt.

A tetvek köszönik szépen, élnek és virulnak. Igaz, a számuk drasztikusan lecsökkent azért.

Bevallom, a gépszünet pont kapóra jött nekem, igazság szerint ennyi gyerek mellett azt se tudom, hol áll a fejem, ráadásul némi munka is megtámadott - aminek mindig örülök persze. Volt, hogy napokig ki se mentem a tyúkokhoz, a gyerekek etették, itatták, csukták őket. Írtam, hogy a kotlósom, aki már költött, újra megült. nem is érdekelt, hagytam. Az egyik reggel én mentem ki, hogy kiengedjem és ellássam őket. Mit látok? A láda, ahol a tyúk költött, bezárva, a kotlós meg ott kuporog a csukott bejárat előtt. Már 2 hete ült a tojásokon. Sírni tudtam volna. (Ekkor a döglött pipi még ott rothadt észrevétlenül, az említett helyen, tehát még ez is a megoldatlan kérdések közé tartozott.) Ugye annyit olvastam arról, hogy a fészek hosszú időre elhagyása mekkora károkat okoz, hát ez egész éjjel kint ült, ráadásul egész éjjel esett és hideg is volt.

A tyúkok nem nagyon tojtak, illetve tojtak, csak nem tudtam kitalálni, hogy hova. Ugye a tojóláda mögött még ott bűzlött a pipi. Na, végre megtaláltam egy elrejtett fészket, ahová pár napja tojtak. Gyorsan összeszedtem a tojásokat. Akkor új helyet kerestek, a napi adag tojás fele ismét ismeretlen helyre került. Megtaláltam. Képzeljetek el egy kb. 5-6 méter magas, 4-5 méter széles tömör nagykocka bála kupacot, aminek a közepébe, egy elérhetetlen helyre elkezdtek tojni a tyúkok.

Helyszinelős stílusban elemlámpával bekémleltem, és lőn, vagy 30 tojás...

Na ekkor éreztem úgy, hogy hívok néhány öreget, akikkel kivégeztetem az összes tyúkot, feldarabolom és konyhakésszé teszem őket, aztán huss be a fagyasztóba. Tyúkólból baba játszókuckó lesz, a tarra kapirgált hátsókert újra zöld lesz és kész, vége, befejeztem. Komolyan, annyira elkeserítő volt minden.

Aztán amikor a fent említett elpusztult tyúkot megtaláltam és szépen rendet tettem a kis tyúkudvarban, akkor valahogy kezdtek jobbra fordulni a dolgok. A kotlóst visszaeresztettem a ládába, most mit csináljak vele, ha csak egy csibe túléli, az is valami. Egy másik tyúkom elkezdett kotlani a bálák közti érinthetetlen tojásokon, talán azok se mennek kárba.

És lássatok csodát. A 13 tojásból ( ami egy éjszakára hidegben maradt ) kikelt 9 csibe. Abból kettő japán, egy kopasznyakú, olyan aranyos kicsikék! Most lesznek két hetesek. Annyira örültem neki, nem is akartam elhinni, amikor meghallottam a csipogást! majdnem elsírtam magam, végre valahogy elkezdtek rendeződni a dolgok.

Hát, most így állunk, lassan rendeződnek talán a dolgok.

Én is igyekszem rendezni a soraimat, mert tényleg igaz, hogy a gazda szeme hízlalja a jószágot.

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr114715035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redrabit 2012.08.19. 16:17:55

Azért örülök, hogy , ha lassan is ,de rendeződtek a dolgok az udvarban :)
Szeretném megkérdezni , hogy mikor engeded ki a kicsi csibéidet a nagyok közé ?
Nekem a Japán pipim ült meg ... azokat is néha meg-megcsipkedik a velociraptor barna tyúkjaim --és sajnos két kis napos csibét kikotortak az anyjuk alól és azokat is szétszedték... Most elkülönítve éldegél anyuka a 2 épen maradt csibéivel ...Tanácstalan vagyok abban a kérdésben , hogy mikor is engedhetem majd össze őket ...
Előre is köszönöm a választ..
Nagyon jó nyári napokat kívánok nektek ..
Üdv---

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.08.20. 10:43:04

@redrabit: Ez eléggé szörnyen hangzik!
Nálunk a többi tyúk, kakas egyáltalán nem bántja, bántotta a csibéket, csak azért tartottam külön őket 2 hétig, hogy normálisan tudjanak enni, mert ha együtt vannak, akkor a nagyok nem engedik őket oda a tálakhoz.
Ha a tieid ennyire nem akarják elfogadni őket, akkor én kb. 6 hetes korukig külön tartanám őket!

redrabit 2012.08.20. 15:47:13

Köszönöm válaszodat.... Én is úgy gondoltam, hogy 6 hétig külön tartom őket, aztán felügyelet alatt összeengedem a nagyokkal( most is csak egy sűrű tyúkháló választja el egymástól őket )...aztán majd jól elverem a barna banyákat, ha bántani akarják az apróságokat :)
Üdv :
R

korenka 2012.09.07. 17:44:41

De jó, hogy újra írtál... bár éppen ettem amikor olvastam a soraidat, hát még a szagokat is éreztem ahogy részletezted. :) Újra visszataláltam ide, örömmel olvaslak.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.09.08. 08:09:05

@korenka: De jó, hogy újra erre jártál!
Jól vannak a kis tyúkocskáid? (Küldhetsz linket is, ha írtál róluk a blogodban.:))

korenka 2012.09.10. 08:49:39

@Rosa Rugosa: Tyúkocskák még nem tojnak. Elvileg szeptembertől várható, de még semmi. Igaz, tegnap készültek el a tojóládák is. Nagyon várom már az első tojásokat. A kakasok marha szépek. Kettőt levágtam már, de még nagyon sok van. Nem túl nagyok még, úgyhogy várok a többi vágással még. Mostanában fogok írni róluk, amint tojnak. Természetesen szólok. :)

redrabit 2012.09.10. 09:23:00

Próbálkozunk, próbálkozunk ...de mindig visszatérnek a piros tűhegynyi kis atkák-tetvek?
A gazdaboltok felénk nem árulhatnak már mérgeket( Uniós szabályzat miatt), ezért szinte semmiféle irtószer nem áll a rendelkezésünkre :(
Már klórmésszel átkentük ,azaz átfújtuk az egész házat, az udvart is fertőtlenítettük.. sőt kiszórtunk a műanyag lapok alá olyan port is , ami távol tartja a bogarakat :) .---
Na , de ezek az állatok ezt nem tudják ám !! Mert a kis szemetek mindig visszatérnek... az állatkákban napközben nem látok semmit... ezért nekünk az éjszakai kínzók okozzák a gondot...
Találtam egy oldalt, ahol esetleg másnak is érdekes infók lehetnek ...3 részes a cikksorozat.
daam.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=621211
daam.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=621298
daam.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=621335

most már csak azt kell megtalálnom , hol tudok ilyen készítményeket beszerezni ...
Ötlet esetleg ?

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.09.17. 09:54:50

Pfff, én már ilyen elméletek gyártásába kezdtem, hogy háááát, a galambok meg a verebek is milyen jól elvannak a tetvekkel, lehet nem véletlen a létezésük...
Na, azért ezek a lustaságom gondolatai.:DD
süti beállítások módosítása