Egy kis nyári szünet
2012. június 08. írta: Rosa Rugosa

Egy kis nyári szünet

 Kedves Olvasók!

Ismét hanyagolom a blogírást pár hétig. Persze legegyszerűbb a nyárra fogni, de van itt más is, ami miatt pár hétig nem áll módomban posztokon agyalni, utánanézni, írkálni. Kommentelni benézek, ha esetleg írnátok...

Azért ha tehetitek,tartsatok ki, július elején újra itt leszek.

Eddig igyekeztem a lehető legderűsebb képet festeni a tyúkudvaromról, de felütötte a fejét a káosz. A tyúkjaim megtetvesedtek, de nem gyengén, sok okosságot elolvastam, eddig egyenlőre amit próbáltam nem igazán vált be, a tetűirtó szer hatására a tetvek max belassultak, de nem döglenek, no mindegy, tovább próbálkozom, aztán 3 hét múlva tanulhattok a kálváriámból. Ha valakinek van jól bevált receptje, ötlete, tyúktetű ellen, az ne kíméljen.

Holnap még olvashatjátok Espelette posztját - nagyon finomnak ígérkezik!

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr754573150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsurzsenka 2012.06.08. 14:47:29

Kitartást, és sok sikert kívánok a tetűirtáshoz!Eddig némán olvastam a blogod, és már nagyon vártam az újabb írást. Sajnálom, hogy ezek a kis rohadékok adták hozzá a témát. Az erő legyen veled!

Espelette 2012.06.08. 16:23:28

Hát persze, hogy kitartunk, várunk vissza! A tyúktetű ronda jószág, sok munkával lehet csak tőle megszabadulni. A mi jól bevált szerünk (Saniterpen)sajnos nem kapható Magyarországon, legalábbis nem találtam nyomát a neten, de azért érdemes lenne utánanézni. Mindenesetre mind a tyúkólat, mind a tyúkokat kezelni kell, valamilyen pyrethrin-tartalmú szerrel. A tyúkólban figyelni kell a falak repedéseire, általában oda bujnak be a tetvek napközben. Ahogy írod, komoly a baj, ilyenkor a tyúkokat egyenként el kell kapni es beszórni őket tetűirtóval, majd ismételni a kezelést, hogy a lárvák is elpusztuljanak.
Kitartás!!!

Ylona 2012.06.08. 18:59:11

Szervusz4
Én is idáig csak olvasód voltam. Nagyon jónak és érdekesnek tartom az írásaidat és a kommenteket is.
Most segíteni szeretnék tyúktetű ügyben:
mi víz és domestos keverékével irtottuk ki az ólból és a tyúkudrarról az élősködőket. Üres ablakmosós spricnis üvegbe víz és domestos keveréke (felénél kicsit több domestos a többi víz: pontos keveréket nem tudok mondani mert csak találomra kevertem én is. Addig higítottam vízzel míg elég jól ki nem jött a spricnizőn.)Napjában többször végig jártam (főleg délelőtt, hogy a tyúkok ne feltétlenül szívják be a domestost)az ólat és az udvart. A tyúkokat tetűírtó szerrel (ha jól emlékszem Piretrin) beszórtuk (főleg este). Elég gyorsan elpusztultak a tetvek (igaz nekünk csak 7db tyúkunk volt akkor). Azóta is - a tavasz érkeztével egészen őszig - minden tyúkól takarítás után permetezem a keveréket.
Remélem tudtam segíteni.
És persze én is várlak vissza.
)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.06.09. 19:18:55

Sziasztok!

Először is elnézést kérek Espelette-től, amiért a posztja csak holnap reggel fog megjelenni, de meg kellett küzdenem a blog új felületével, ami a magamfajta amatőr számára extra kihívás.:)

Köszönöm a jótanácsokat a tetveket illetően!
Az az igazság, hogy szegény tyúkok még vakaróznak pár napig, de én is úgy olvastam, hogy alap az ólfertőtlenítés (régen lúggal csinálták, köszi Ylona, hogy bekapcsolódtál, a domestost kipróbálom!!!)

Van egyébként számos tetűirtó szer, abból egyet kipróbáltunk, nem túl hatékony, de láttam már olyat is, amiből pár csepp kell a bőrre, mint a kutyáknál a bolha, kullancs irtására, szóval majd mindenképpen írok és jelentkezem, hogy mi vált be végül.:)
Lehet a legegyszerűbb lenne megkérdezni a kerületi hatósági állatorvost... gondolomő ért hozzá.:)

Espelette 2012.06.21. 10:25:33

Mi a helyzet tyuktetu-ugyben? A domestosos megoldas is tenyleg hatekony lehet, bar jo sok munka naponta tobbszor vegigmenni a fertozott helyeken.

Redrexx (törölt) 2012.10.07. 01:31:29

Mi lett a végeredmény tyúktetű ügyben? Az én tyúkjaimat most lepték el... Szegényeknek a bőrük tiszta vörös...

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.10.09. 08:21:35

@Redrexx: Hát, ha egy kicsit (össze) visszaolvasol (mert már szinte minden poszt alatt előjön a tetű és atka kérdés), akkor leszűrhető, hogy semmi. Irtogatom őket, hol több van, hol kevesebb.
Rá kéne szánni talán egy teljes napot arra, hogy minden ki legyen takarítva, az udvar is (több mint 500 négyzetméter), de erre még nem volt időm. Keresem a megoldást addig is.
süti beállítások módosítása