Kiscsibék 3. hét
2012. május 14. írta: Rosa Rugosa

Kiscsibék 3. hét

A múltkor arról közöltem nagyon pontos információkat, hogyan kellene szakszerűen táplálni a csibéket hónapról hónapra... hááát... szabónak ugye a gatyája lyukas, tyúkudvar blog írójának meg a csirkéi éheznek néha... na jó, ez inkább vicc, de valahogy egyáltalán nincs mostanában annyi időm, hogy mindenféle vadító főzetekkel és táplálási programmal múlassam az időt.

A csibék megunták a pici katrocot a kis óljuk előtt, állandóan kiszökdöstek, úgy hogy szépen kieresztettem őket a többi tyúk közé. Valahol éreztem, hogy azt a csirkehálós mini kifutót nem kéne oldhatatlan kötéssel az óljukhoz rögzíteni, így csak rá lett tolva a bejárati részre. Az első 2 hétben nagyon hasznosnak bizonyult, mert a legnagyobb gond az volt, hogy ha szórtam kaját a kicsiknek, akkor az összes tyúk azt akarta enni, így legalább nem fértek hozzá. Mostanában reggelenként is ez alatt etetem a csibéket és a kotlóst, így nyugodtan tudnak kajálni.

Az első két hétben ugye indítótápot etettem kukoricadarával, na, ez elfogyott pár napja, úgy hogy kukoricadarát esznek búzával (egész szemekkel). Egyébként naponta háromszor kapnak enni, mert egész nap kint kavarnak a kotlóssal, van, hogy a nekik szórt dara fele ottmarad, mert inkább mennek kapirgálni a kotlóssal. Egész nap kevernek, kavarnak, a többiek nem bántják őket. Amikor a kotlós talál valami finom falatot, akkor odahívja őket és valamelyik ügyes felfalhatja a zsákmányt. Ha erre a hangra odamegy másik tyúk, akkor az kap kettőt a kotlóstól és már megy is onnan.

Itt az egyik szerencsés épp egy gilisztával küzd - nem fulladt meg tőle végül...

Egész nap rohangálnak, alig tudtam egy-két fotót készíteni róluk.

Sajnos a tegnapelőtti viharos éjszaka után az egyik eltűnt, azóta már csak kilencen vannak. nem tudom mi történhetett, mert reggelre a kitámasztott kis ajtójuk kinyílt és az összes csibe kint volt a kotlóssal. Az is lehet, valami macska kapta el az egyiküket, nem tudom. Most már nagyon messzire elmennek egymástól. A mi macskáink ügyet sem vetnek rájuk, pedig nagy vadász mindkettő. Ha kint van a többi tyúk is, a macskák hátra sem merészkednek. Lehet az volt a baj, hogy reggelre úgy voltak kint, hogy csak a kotlós volt velük.

Na mindegy, remélem több veszteség nem lesz.

Alig tudtam egy rendes fotót készíteni róluk (ezeken még csak két hét körüliek), mert állandóan rohangálnak...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr704507179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsuzsi_buvar 2012.05.14. 09:30:26

Naaaaagyon cukik :-) (remelem sikerul megorizni a jozan eszemet a kepeid lattan es nem belevagni vmi ilyesmibe, de tenyleg nagyon szivmelengeto ez a csibezes)

Edit123 2012.05.14. 12:10:46

Hűű de édik. Sajnálom azt az egyet.Szegénykém...Nálunk meg nagy csirkehajhászás volt a hétvégén...Történt ugyanis, hogy jövök megyek a kertben, és látom egyszer, hogy a "kiskertemben, ahol kis ágyások vannak, sétálgat vagy 15 tyúk..első pillanatban, mivel a kép nem illett oda, csak bámultam, hogy ez mi? Ették szépen a kis veteményesem..de előtte 5 percel jártam arra, akkor még nem voltak ott. Na kiderült, mert a mi tyúkjaink távolabb voltak, hgoy a szomszéd néni csirkéi, szépen átsomfordáltak, mint kiderült a kerítésen megtalálták a leggyengébb pontot, áshattak is alatta, és hupsz, odaát is voltak. Na kiabáltam a néninek, de közben röhögtem, hgoy milyen jól elvannak, biztos a Kánaánban érzik magukat, szegény néni jobban meg volt ijedve, mondtam neki, ne aggódjon már, legeltek egy kicsit és akkor mi van, kiegyelték a spenótomat, na bumm :D :D Első körben el akartam kapdosni őket, de olyan ribbilliót csaptak, aztán láttam, ha nem hajtjuk őket, szépen megtalálják a visszavezető utat, és bújkáltak is vissza :D Még hogy a tyúkoknak nincs eszük :D :D :D
Aztán kerítés foltozás lett a program vége :D

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.05.14. 15:08:55

@zsuzsi_buvar: hehe... Tényleg jó ám...:)

@Edit123: Hú, az enyéim is ki-kitörnek, szenzációs módon veszik észre a legapróbb réseket is.
Szegény szomszédnéni...:D

metikus 2012.05.14. 16:50:49

Nagyon cukik a csibék :)

Espelette 2012.05.14. 18:21:26

De jo, hogy a tobbiek nem bantjak a csibeket! Sajnos sokszor hallani, hogy mas tyukok nekiesnek a piciknek. A szegeny kis eltuntet en is sajnalom, kar erte.
@Edit123: Nalunk egyszer a szomszed birkai logtak be a vetemenyeskertbe, hat, jobban orultem volna a tyukjainak!

Edit123 2012.05.14. 18:47:34

@Espelette: Hűűűű azt meghiszem :D :D :D

Getz 2012.05.15. 08:06:47

Húhhh, a rohangálás miatt csibeveszély figyelmeztetés van az udvarban. Olyan gyorsan változtatnak irányt és olyan sebességgel gurulnak, hogy mindenkinek nagyon figyelnie kell, nehogy rájuk lépjen. A saját macskáink sem bántják a csibéket, de még nem is zavarja a jelenlétük, ehhez azért hozzá tartozik, hogy az első napokba anyuka rendesen kiosztotta őket. :D

Néha mosolyt csalnak az unalmas hétköznapokba:
Egy pajort adtam a csibéknek - voltak vagy 4 naposak :). A család szakadt a nevetéstől, ahogy a majd kétszer akkora törpe chocin csibe - hol egyik, hol másik - büszkén rohangál a csemegével. Apuka, anyuka és a csibék meg utána. A szülők néha megpróbálták elvenni, és letépni belőle egy darabot a többinek. Mindezt úgy, hogy a másik végén kapaszkodik bele a csibe - 10-20 centi magasra lódítva őket. :)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.05.15. 09:50:44

Tényleg nem bántja őket a többi, sőt, ha macska közeleg, az összes kakasunk odamegy a kotlós és a kicsik köré.
Szerintem valahogy tudják, hogy ezek itt keltek, lehet ha csak idehoztam volna pár csibét, azok nem lennének ilyen szerencsések.

Tegnap pl. 3-4 csibe bement a nagyokhoz enni, ott álltak a tepsiben, amibe kiöntöttem a főtt maradékokat és ott sem üldözték el őket.
süti beállítások módosítása