Az Antalvali, a parlagfű, meg a népbutítás
2013. augusztus 24. írta: Rosa Rugosa

Az Antalvali, a parlagfű, meg a népbutítás

Menten fegyverhez nyúlok ha meghallom azAMBRÓZIA szót - dúdolhatnám, ha nem lenne most már halálosan komoly a dolog.

Erről a dalról improvizáltam:

Komolyan, már bocs, de ennyi félrevezetett embert egy rakáson és egyik olvassa a másiktól és írja le ugyanazt. A net, az Isten adta net lám megmutatja nékünk birkaságunk fokát.

A parlagfű baromira nem az Istenek eledele, bár végül is az Olymposzról egy Isten bárhova elröppenhetett, hogy szedjen pár szálat, de akkor sem. Az Istenek eledele bizony egy nem túl bizalomgerjesztő trutyi, vagyis olaj, bor, méz reszelt sajt és liszt keveréke volt.

Nem ez volt az első hely, ahol olvastam a mennyei parlagfűről, akit gonosz allergiások, akik a gyógyszerlobbi megvezetettjei (mert nem is a parlagfűre allergiásak, csak elhitették velük) irtanak. Kezdődött a parlagfű lekvárral. Aztán a múltkor Korenkánál olvastam róla és most maga Antal Valéria is ismét megnyilatkozott e nemes növényről, amit valami idióta botanikus meggondolatlanul elnevezett ambróziának latinul, ezzel ráborítva népekre a tudatlanság sötét zsákját. Megpróbáltam egy felbőszült hozzászólással ékesíteni Antalvali oldalát, de azt hiszem a hozzászólásom azóta is moderálásra vár (érdekes, most láttam, hogy valaki másé, aki hasonlókat fogalmazott meg, mint én az megjelent). Ezért gondoltam dohogok egyet a saját oldalamon.

Először akkor húztam fel magam, amikor a parlagfű csodalekvárról olvastam. Azzal nincs is bajom, hogy valaki a parlagfűből lekvárt főz, végül is régen a gatyamadzagot sütötték bele a sütibe, meg a fanszőrzetet, mert az tuti használ, oké, főzze, adja el, aki akarja egye. Na de a sok okos, aki az életében nem volt dögrováson a parlagfűtől ossza az észt... Ez kb, olyan, mint ha én mondanám Bélának, akinek nincs lába, aki a tolókocsiban ül, hogy kelj fel és járj! Szerintetek sikerülne neki? Csak a gonosz gyógyszerlobbi az, aki telebeszélte a fejed azzal, hogy nem tudsz járni. Szóval hajítsd el a gyógyszereid, mert az nem megoldás! Ezek az emberek tudják mit beszélnek? Semmi bajom az alternatív gyógymódokkal, hiszek a gyógynövényekben, nem ezzel van a baj. De akik ezt mantrázzák, nem tudják milyen éjszakánként ülve aludni összeszűkült torokkal, összeszűkült orrokkal, amin már nem tudsz levegőt venni és szájon át lélegezni úgy, hogy már fáj a tüdőd, mert így állandóan köhögnöd kell. Hogy nem tudod kinyitni a szemed, vagy ha kinyitod, nem látsz semmit, hogy fáj mindened és legszívesebben elásnád magad. Mert haszontalan vagy, életképtelen akár egy hónapig is.  Aki nem volt benne ebben a nagyon durva részben, az nem is tudja miről van szó.

Én benne voltam, allergiás voltam több mint tíz évig. Hogyan kezdődött? Nagyon egyszerűen. Az első nap olyan volt a szemem, hogy nem láttam ki a világba. Szuper kinézetem volt a munkahelyemen. A második nap hogy úgy mondjam taknyam nyálam egybefolyt, így a fönők bátorító támogatása mellett már nyolc óra tízkor a tüdőgyógyászaton ültem. Allergiavizsgálat, egy dolog pozitív, de az ezerrel, a parlagfű. Kaptam gyógyszert, meg millió segédeszközt, szemcsepp, orrcsepp, szájon át befúvandó spré, satöbbi.

Másnap reggel indultam volna a melóba, kicsik felöltöztetve, megyünk a bölcsibe, várjatok, anya befúj egyet... A szájon át használandó cucctól olyan rosszul lettem, hogy kiterültem a franciaágyon és egyszerűen nem kaptam levegőt. A gyerekek teljes menetfelszerelésben ácsorogtak az ágy mellett, anya, mi van anyu, megyünk? Vihetem, a kisdömpert? Én meg megnyikkanni sem bírtam. Aztán pár perc múlva jobban lettem, örökkévalóságnak tűnt, feltápászkodtam, spré a kukába. Nem akartam gyógyszert szedni, de nem volt más választásom, bevettem. Egy óra múlva semmi bajom nem volt, minden elmúlt! Szedtem egész őszig, el is feledkeztem az egészről, mígnem eljött a következő nyár. Felírattam a gyógyszert, elkezdtem időben szedni, nem használt semmit. Oké, kaptam egy másikat. Az jó volt. A következő évben ugyanez, csak akkor a mégújabb gyógyszer sem használt. Fájt tőle mindenem, a fejem, a karjaim zsibbadtak, hát, akkor inkább szívok gyógyszer nélkül. Így telt el pár év, a kritikus hetekben néha már a halálfélelem vett erőt rajtam, olyan rosszul voltam, rettenetes volt. Aztán amikor a negyedik gyerekem volt egy éves, azt mondtam muszáj lesz valamit bevenni, mert így egyszerűen nem tudom ellátni őt és a testvéreit. Kaptam új gyógyszert, kicsit enyhültek a tüneteim, de ennyi, semmi több, viszont úgy éreztem, mint ha valami burok lenne körülöttem  és folyton fáziskésésben lennének a mozdulataim.

Elég volt.

Lusta dög vagyok, csak az utolsó pillanatban mozdulok, megkérdeztem az orvost, nincs-e valami alternatív megoldása. Előjött mindenféle homeos ötletekkel, amik talán 2-3 év alatt meghozzák az eredményt. Na hát ez kilőve, még egy két hetes fogyókúrához sincs kitartásom.

Aztán hallottam egy riportot nem tudom kivel, de orvos volt, belgyógyász és nem kuruzsló és tulajdonképpen arról beszélt, mi okozhatja ezt az egészet. A legszimpatikusabb az volt az egészben, hogy a mondandója végén nem villantotta be a saját nevével jelzett csodapasztillát, nem ígérte, hogy bárkit kigyógyít, csak mesélt ennek az egésznek a fizikai hátteréről.

Önfejű és megrögzött gyógyszergyűlölőként (elhiszem, hogy a gyógyszerek hatnak, de kb. fizikai nehézséget okoz, hogy gyógyszert szedjek, annyira irtózom tőle, de a dohányzás is azért került el fiatalon, mert fizikai képtelenségnek tartottam, hogy füstöt szívjak a tüdőmre) úgy döntöttem saját magam fogom kuruzsolni. Mi baj lehet?

A növényeket elég jól ismerem, szeretem, szóval úgy döntöttem készítek egy kis keveréket magamnak. Semmi extra, csalán és olykor cickafark. Nincs ebben semmi ördöngősség, a csalán tele van vitaminnal, ásványi anyagokkal, nem sokat árthat. Szóval én ezt a csalánteát olykor cickafarkkal kiegészítve ittam januártól kezdve minden nap és bekövetkezett az, amit magam sem akartam elhinni. Jött a rettegett július vége, augusztus és nem történt semmi borzalmas. Az orrom kicsit folyott, háromnaponta viszketett egyet a szemem, de semmi. Simán, orrdugulás nélkül, köhögőrohamok nélkül vészeltem át a legdurvább heteket.

És mi a legjobb az egészben?

Ez azóta is megmaradt. Pedig már lazulok, az első évben még úgy csináltam, hogy március körül elkezdtem újra inni a csalánteát, de most már évek óta visszalustultam és amikor érzem, hogy ajaj, támad a parlagfű, iszogatom a teámat. Idén egy hete kezdtem.

De térjünk vissza a parlagfűre.

Ésszel fel nem érthetem, hogy ebből az agresszíven terjedő gyomnövényből kinek áll érdekében csodanövényt kreálni? Nincs száz éve, hogy idekerült hozzánk és szinte mindent elborít!

A másik dolog, ami bánt, hogy ilyen hülyeség miatt az országunk hihetetlen gazdagságú gyógynövény állománya méltatlanul elfelejtődik, mert egy ilyen növényt hájpol mindenki. Tudtátok, hogy szinte az összes "gaz" ami a kertünkben kapára vár, szinte mind gyógyhatású? Na persze ezek egyike sem jó MINDENRE (mint ahogy azt ma pl. a felkapott parlagfűről állítják). Sír a lelkem, amikor ezt a sok butaságot olvasom és sajnálom, hogy senki nem szentel ekkora figyelmet mondjuk a Fűzfa, a Porcsinfű, a Százszorszép, a Gólyaorrfű, a Cikória, a Lóhere, a Martilapu, a Meténg és még sorolhatnám, egyszerű gyógynövényeinknek.

Vajon mennyire etikus dolog az embereket a "parlagfű minden bajt gyógyít" okossággal ámítani? Aki ezt megteszi érez valami felelősséget embertársai iránt? Kapható Istenek eledele néven parlagfű tabletta is, 3500 forintért. Esetleg valaki nem akarja nálunk lekaszálni? Ingyéé adom, na, jó, ha akar fizethet is.

Vagy talán ez a módja annak, hogy valahogy visszaszorítsuk? Ha lesz olyan átvételi ára, mint a bodzának, megéri leszedni valakinek (már vagy 100 éve ezzel vicceskedem, de lehet nem hülyeség...) talán az allergiások is fellélegezhetnek kissé?

Mert bizony akárhogy csűrjük csavarjuk, aki allergiás a parlagfűre, az jól tudja, hogy ha elutazik mondjuk valahová az Északi-Középhegységbe, akkor a legdurvább szezonban is szó szerint FELLÉLEGEZHET, mert ott nincs, vagy nincs annyi parlagfű.

Olvasnivaló:

Ködpiszkáló és a parlagfű lekvár

Mi volt az Istenek eledele?

Birtokocska - Dédelgetett Ambrosia

Antalvali - Istenek nektárja

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr305464624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tooodi 2013.08.24. 11:47:01

Szia!

Ez a sajátos allergiagyógyító kúra nagyon érdekesen hangzik! Le tudnád írni miről beszélt az a doki a tévében, és hogyan jutottál ez alapján el pont a csalánhoz, meg a cickafarkhoz? Ha van időd, légyszi írd majd le ezt kicsit bővebben, mert a családban többen is küzdünk különböző allergiákkal. Köszi!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.24. 12:56:47

@Tooodi: A rádióban hallottam talán 10 évvel ezelőtt. Az egésznek a lényege az volt, nagy vonalakban, hogy tulajdonképpen a bélrendszer "megbetegedése" az alapja az egésznek (vagy talán amikor már annak is érezhető jelei vannak, akkor durvul át az egész valamilyen allergiába). Volt szó kezdődő cukorbajról, stb. amik szinte egymás következményei. A megoldás pedig az, hogy az egészet innen kell orvosolni. Nagyon szeretném valahol megtalálni, de nem tudom sikerülni fog-e, igyekszem és ha megvan, akkor elküldöm, kiteszem.
A csalánt már a régebbi könyvek is (amikor az allergia mint fogalom nem nagyon volt ismert) is említik mint hatásos szert a "szénanáthára". Talán emlékeztek rá, mondjuk 20-30 évvel ezelőtt minden orrfolyós szemvakarós tüsszögős allergiát így neveztek.
Szóval miután a csalánt szinte minden fiatal állattal etetik a hagyomány szerint is vitaminpótlás, ásványi sók pótlása miatt, valamint régebbi leírások alapján egy olyan növénynek tűnik, ami tulajdonképpen általános regeneráló szer, úgy gondoltam nem lőhetek nagyon mellé.
El kell mondanom, hogy egész életemben vashiányos voltam és a csalántól olyan tuti vérképem lett, amilyen soha nem volt.
Bár úgy tudom terhesség alatt nem javasolt, én akkor is iszogattam és mondjuk a szülés előtt 2 héttel az orvos megkérdezte mit szedek, olyan jó volt a vérképem.
A cickafarkot szintén amiatt tettem bele (a vashiány) néha, de a csalán önmagában működött. a cickafarkkal egyébként vigyázni kell azért, én is csak kúraszerűen ittam, de a csalánt simán lehet akár minden nap is.
Hallottam már más ismerőstől, hogy ő pl. Calcium-magnézium-cink tablettával ért el ilyen hatást.
Mondjuk a csalánnal kapcsolatban még annyi, hogy nem mindegy, honnan szedjük, ugyanis úgy olvastam, hogy ez az a növény, ami nem csak a jó, de a rossz dolgokat is "felszívja" a termőhelyén.
Mondjuk nekem itt nő a kertben egy kevés, azt minden tavasszal leszedem és elteszem télire.

Laczaj 2013.08.24. 18:23:00

Azt a receptet, ha leírnád a csalán-cickafark kombóval. Az arányokat, mennyiségeket. Meg hogy milyen gyakrtan ittadm mikor, mennyit, stb. Meg hogy mikor szedted a növényeket, és mijüket, és honnan (árokpart, sajátkert, stb.)
Ex-asztmásként egyébként csak bólogatni tudok cikkedhez. Csalánt nagyonrég ittam már, ízületre kiváló, de ez új, hogy fulladásra is.
Előre is kösz.

Bobitka 2013.08.24. 21:00:52

Jó nagyot vágtál az Antal Valit körülvevő ködbe!
Örülök, hogy van vér a pucádban és van bátorságod ennyi butasággal szembe menni!
Kedves Laczaj! A gyógynövények szedésének időpontja és hogy mely részét gyűjtsük ez fent van a net-en. Lehet árokpartról is szedni, ha tudod, hogy nem ott öntötték ki az akkumulátorsavat stb.
A többire Róza válaszoljon, de szerintem kiderül az írásából, hogy naponta ihatta a csalánt 1-2 bögrével) és időnként megcickázta. Ennyi.
Bár több helyen említik, hogy a csalánt hosszú hónapokig nem ajánlott inni, mert esetleg enyhe gyomor stb. fájdalmat okoz(hat). De ez nem fordul(hat) elő, ha az ember kúraszerűen issza, vagyis kb. 3-6-8 hétig, majd kis szünetet tart.

tisztapista 2013.08.24. 22:37:23

Parlagfű matracot az ilyeneknek!

Azaz, mégse...

Ilyen tehetségeket nem szabad hagyni parlagon heverni

viragimado 2013.08.24. 22:42:17

Teljesen egyetértek a gyógynövényekkel kapcsolatos résszel, mi is szinte csak azokat használjuk, gyógyszereket nem.
Nos, azt nem értem az Antal Vali írása miért volt gond? Ha csak azt veszem, hogy gyógyítják azzal a parlagfű allergiát, hogy magát a parlagfüvet használják ellen, akkor aki ezt nem érti eléggé tudatlan lehet. Egyszerű az egész. A szervezetet hozzászoktatják elég magas szinten a növényhez, így ha alacsonyabb mértékben éri a szervezetet, az nem produkál tüneteket.
2 allergiás fiam van, egyik sem parlagfüves. A volt Szabadság-hegyi gyermekszanatóriumban Svájcból hozatták annak idején a kivonatokat. Például a penészgombáét, amire egyik fiam allergiás. Injekcióban kapta, egyre magasabb adagokban, mikoözben orvos felügyelte a reakcióját. Olyan szinthez szoktatták a szervezetét, hogy ma csak nagyon extrém helyzetben lesz tünete. Mert valódi allergia NEm gyógyítható, csak tünetmentessé tehető. Vagy erős inmmunrendszerrel (erre jó a csalán), vagy a hozzászoktatással. Tehát nem újdonság, és nem hülyeség. Használ.
A másik, a csalát nem azért nem szabad 6 hétnél hosszabban folyamatosan inni, mert gyomorfájdalmat okoz!!! Kovasav rakódik le a vesében, amit az nehezen dolgoz fel, ezért 6 hét szünet kell, hogy kitisztuljon, ezt lehet váltani. Mielőtt gyógynövényt kezdene használni valaki jó valami komolyabb forrásból információt kérni, vagy olvasni, stb. Ajánlani tudom a bükki füves bácsi, Szabó György honlapját, vagy könyvét erre a célra. Nagyon jól felhívja a figyelmet arra, mit szabad, mit nam, mit mivel, mikor, stb. Emailben is segítenek, azt is megmondják milyen gyógyszerek mellett mit nem szabad használni. Mi használjuk a könyvét, de kérdezünk is tőlük, ha kell, és mindig segítenek. A rosszul alkalmazott gyógynövény pont olyan veszélyes mint egy gyógyszer!

viragimado 2013.08.25. 07:08:54

Hát, igen, a házi megoldásnál max. azt tudja figyelni hogy reagál, bár ezt teszi az orvos is. Fiaimat másfél hónap szanatóriumi tartózkodás alatt "állították" be a megfelelő szintre, viszont az tartósan úgy is maradt.
Vannak jó orvosok, de igen ritkán találhatók. Csak nézd a reklámokat,"szedjen naponta nyugtatót" - ahelyett, hopgy megtanulnánk a stressz kezelést, relaxlálás, meditálást, "szedjen naponta ég tudja mit, hogy rendben legyen a napi széklete", ahelyett, hogy megtanítanák rostosan étkezni, és lehetne sorolni. A gyógyszeriparral sem az a baj, hogy üzlet, minden üzlet ma, hanem hogy hülyeségekre, élet ellenes dolgokra beszél rá sokszor.
Nyilván vannak helyzetek, amikor gyógyszer kell, de az csak komoly esetben legyen.
Sokan inkább bekapnak egy tablettát, mert lusták, türelmetlenek 10 perc alatt elkészíteni egy gyógyteát. És ebben az orvosok is hibásak. Ők is rögtön gyógyszert adnak, ahelyett hogy megmondanák melyik gyógynövényt alkalmazza a beteg.
Abban is igazad van, hogy a másik oldal is elment erősen üzleti irányba, de ha már van másik oldal, abból értelmes ember tud mazsolázni. Az Antal Vali oldalon sem veszem meg az általuk kínált termékeket, de nagyon sok jó ötlettel találkoztam, bizony sok terméket elhagytunk, és szó szerint a bőrömön érzem ennek jó hatását. :)))

Laczaj 2013.08.25. 07:31:43

@Bobitka: Épp azért kérdem Rosától, mert olyantól akarom hallani, aki nem könyvből olvasta, meg nem úgy általában tudja, mert azt én is tudom, hanem maga is használta saját magán.

tyukos 2013.08.25. 08:23:39

Na ezzel a poszttal egyáltalán nem értek egyet! De sebaj, ez is egy tapasztalat. Én is allergiás vagyok (mondjuk nem a parlagfűre), de a tüneteim nagyon is megegyeznek ezzel tavasszal. Könny, viszketés, torok kaparás, fulladás....ez nálam jópár éve tart. Ez volt az első évem, hogy fél év parlagfű evés után szinte alig jött ki az allergiám. Deee!!!! A parlagfű sem csodaszer, mint ahogy semmi sem az! Az immunrendszered egyensúlyba hozása a lényeg, amit nem csak csalánnal és az említett cickafarkkal lehet. Minden szervezet más és más. A többi allergiással mi a szösz lesz, aki másra allergiás??? Azok nem számítanak? A többi allergizáló növényt miért nem irtatják tűzzel-vassal? Ezen egy kicsit gondolkodjatok el....A parlagfű pollenje ami allergizál. A lehető legjobb dolog, ha minden ehetőből fogyasztasz, ami kertben található...zöldek-zöldek, mint pl. a tyúkhúr is salátának vagy csak úgy. Na meg a kövér porcsin. Nem sokára valamelyik gyógyszergyár fog kijönni a reklámjával...parlagfű kivonat...csak figyeljétek meg.

cso zsi 2013.08.25. 08:34:53

@Hacuka: Doki, gyógyszer, lézeres kezelés, és allergiamegszűnés?
Illetve, egyáltalán: allergia.
Az igaz, hogy vannak irritációk, mint pl. a kanadai nyárfa pelyhe, és pollene a szembe kerülve, de a jelenleg 45-50 fölöttiek, és a szabadban munkát végzők alig ismerik az "allergiás "problémákat.
Az is tény, hogy orvos kezére is csak háromévenként, jogsi hosszabbításakor adom magam...

magyar ember teli szájjal 2013.08.25. 08:43:56

Szánalmas idiótának tartok mindenkit, aki megfutja ezeket a "természetesen" nyitott vagyok az alternatív... blablabla köröket. De sajnos 2013-ra ott tartunk, hogy aki a tudásban, bizonyítottságban, mérhetőségben, megismételhetőségben "hisz", azt szétszedik a kuruzsláwhívők. És komoly pofával ajánlgatja a homeopátiát a patikus.
Antal Vali pedig a sötétség egyik kútfője, de FB-n valahogy mindig előkerül, együtt a gyuribácsi agydaganatos kúráival és hasonló hülyeségekkel. És még rám vannak megsértődve ha elhajtom őket a vérbe.

baliquez 2013.08.25. 09:57:51

Rabló ellen magas kerítés kell. Szedtem én is antihisztamin-tablettákat, nem vagyok hajlandó már rá, igen rossz a májnak és leroncsolja az immunrendszert. Legjobban az orrkenőcs vált be, ami egy olyan nagymolekulás "zsír" ami nem engedi át a polleneket. Fülpiszkálóval egyenletesen szétkenem az orromban és egyből enyhülnek a tünetek. Rá kell szánni pár percet naponta többször, cserébe túlélhető a parlagfű-szezon.

Aztán. Takonyosallergiánál tessék szépen kevesebb tejterméket fogyasztani (váladéksűrítő hatású minden tejtermék), kevesebb teljeslisztet és teljeskiőrlésű pékárut (gombaspórák), margarint pedig egyáltalán ne. Sok sok folyadékot kel inni, hígítja a takonyokat, növeli a szervezetünk párologtatóképeségét.

Ca+Mg pezsitabi, bélflóra-regeneráló bacikapszulák, C-vitamin, kurkuma, gyömbér - kúraszerűen. Ezek mind jó hatásúak, utóbbi kettő nagyon jó gyulladáscsökkentő és vértisztító.

Kurkumát kb. MINDENBE teszünk nyáron. Tésztát ezzel gyúrjuk, sültkrumpli olajába, szószokba, mindenbe kerül. A család többi tagja nem szereti de nekem bevált immunerősítőként a sáfránytea is, én így készítem:

Száraz nyeleslábosban óvatosan felmelegítek három fej kardamom-magházat, három szem egész feketeborsot, három szál szegfűszeget és egy kisebb darab egész fahéjat. Ha terjedő illatuk lesz, leöntöm egy liter forró vízzel (amit elektronyos forralóban csináltam eközben). Beleszórok egy minél nagyobb csipet valódi sáfrányt, lefedem, és legalacsonyabb lángon főzöm - inkább abálom - fél órán keresztül (80 fok körül elegendő). Ha letelik a főzési idő, felforralom, beleteszek egy tasak (vagy teatojás) ceylonteát, és azonnal leveszem a tűzről. Pár perc múlva kiveszem a fekete teát, elkeverem a kb. 8 deci sáfrányteában az ízlés szerinti mennyiségű mézet. Kész. :)

viragimado 2013.08.25. 10:01:29

@magyar ember teli szájjal: elég sötét ember lehetsz! A gyógynövényeket évszázadok óta használják, a gyógyszeripar is azokat a hatóanyagokat igyekszik előállítani, ami a gyógynövényekben van.
Nyugodtan hoggyél, amit akarsz, én 59 évesen, mindenfelé kór nélkül, jó vércukorral, koleszterinnek, vérnyomással, stb, nyugodtan használom a (egyenlőre megelőzésre - pl.: galagonya, csalán, cickafark, diólevél, feketeáfonya levél, ezerjófű, pásztprtáska, stb.) gyógynövényeket, te meg majd szedd a gyógyszereket lelkesen. Kíváncsi vagyok melyikünk fog hosszabb, egészségesebb életet élni. És nekem saját ismerősöm gyógyult ki a rákból a gyógynövények segítségével!! Innen kezdve, te mondhasz, amit akarsz!

viragimado 2013.08.25. 10:05:26

@baliquez: a gyömbért, kurkumát mi is isszuk, főleg télen, nincs is semmifelé influenzánk évek óta. Nálunk még a kis unokák is hajlandóak a gyömbérteát meginni. :))) Nagyon jót tesz a szervezetnek.
Régebben melegfrontnál sokat fájt a fejem, lement az amúgy is alacsony vérnyomásom. Persze szedtem fájdalomcsillapítót. Ma napont iszom délelőtt zöld teát, a fejfájást teljesen elfejetettem. Más meg beszed vérnyomás gyógyszert. Hát ki így, ki úgy!

viragimado 2013.08.25. 10:10:00

Egyébként valóban nem lehet mindent kiírtani, amire allergiás az emberiség. Az immunrendszer erősítése az egyik feladat, a másik (allergiás asztmásoknál) a tüdő erősítése. Mind két fiamnak úsznia kellett járni. A kisebbik 14 évesen kosarazni kezdett. Neki 2 oldalnyi allargiája van, poratkától, az összes virágzó mindenségre. Eleinte még bizony minden edzésen használni a kellett a görcsoldó sprayt, főleg mivel szabadban futottak, de 2 hónap után a tüdeje annyira megerősödött a futástól, hogy már nem kellett azt sem használnia.

vmaast 2013.08.25. 10:23:29

Csak a tárgyilagosság kedvéért... Az is népbutítás, hogy a parlagfűtől lesz az ember allergiás. Ha csipás a szemem, és fának gyalogolok, nem a fát kell ám kivágni ;-) Az immunrendszerünket leginkább a modern vegy-, élelmiszer-, és gyógyszeripar teszi tönkre, megoldásképp pedig felszámoljuk a természetet. Gratulálok...

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.25. 11:13:24

@vmaast: Nem azt írtam, hogy attól lesz allergiás az ember.

@viragimado: Tisztában vagy vele, hogy a növény pollenje allergizál?

A pollenszem felszíne tüskés, könnyen
megtapad a nyálkahártyában, konjunctivitiszt,
rinitiszt okozva. A pollen felszínére
tapadhatnak a légkör kémiai szennyező
anyagai, és egyrészt a pollen allergén molekuláival egyidejűleg és azokkal együttes hatást váltanak ki a nyálkahártyákon,
másrészt pedig megváltoztathatják azok
allergén szerkezetét is. A parlagfű fő allergénjei fehérjetermészetűek, ezek közül az AmbI és AmbII szénhidrát aktív fehérjék: pektát liáz (EC 4.2.2.2) és pektin liáz (EC 4.2.2.10)., mellettük még több kisebb molekulatömegű fehérjét is azonosítottak.

Nem érem fel ésszel, hogy miért nem lehet azt megérteni, hogy a parlagfű nem a mi megmentőnk, hanem az országunkat brutálisan ellepő gyom. Ami nem biztos hogy jó hogy mindent elborít.
Ezzel együtt ez nem jelenti azt, hogy az allergiás megbetegedések kimondottan a fejlett országokat sújtják.

De ésszel fel nem foghatom, hogy miért nem lehet azt mondani, hogy próbáljuk meg visszaszorítani a parlagfüvet, mert nem normális, hogy ilyen mértékben lepi el az országot ez az agresszív gyom.

Azt sem értem, hogy miért kell az évszázad ajándéknak tekinteni, ami azért nő, hogy nekünk jó legyen.

Emberek, ébredjetek már fel.

"Régen is volt parlagfű" szövegre:
A parlagfű(Ambrosia artemissifolia) Észak-Amerikában őshonos növény, mely ökológiai
változások következtében széles körben elterjedt. Elterjedését segítette, hogy
szélmegporzású faj, rendkívül bőségesen termel pollent és magot.
Európába a XIX. sz. második felében került be, az Osztrák Magyar Monarchia adriaikikötőiben az I. világháború után jelent meg. Többnyire közlekedési útvonalak mentén terjedt, az 1920-as években átlépte a Drávát, a ’30-as években a Kisalföld kivételével az egész Dunántúlon fellelhető
volt. A II. világháború után felgyorsult terjedése, az 1960-as években a Dunától keletre eső területeken gócokban jelent meg. A parlagfű 1988-ban a negyedik mezőgazdasági gyom volt, 1998-ban az első helyre került. A Kárpát Medencén kívül jelenleg a Po síkságon és Franciaországban terjeszkedik, de
ezeken a helyeken lényegesen kevesebb a légköri parlagfű pollenkoncentráció, mint Magyarországon.

A probléma hazai súlyát jellemzi, hogy míg pl. 1996-ban Pesten az éves parlagfű terhelés
3000 pollenszem/m3 volt, addig Franciaországban csak 1200 pollenszem/m3 körüli értéket ért el.

www.antsz.hu/data/cms40725/cikk2006_PA.pdf

Szóval nem értem azt, hogy attól, hogy tudjuk, hogy nem a parlagfű az okozó, ugyanakkor azt is tudjuk, hogy majd 1 millió ember szenved tőle az országban és aki allergiás rá az azt is tudja, hogy amikor olyan helyen jár, ahol kisebb a fertőzöttség, ott jobban van, vagy semmi baja nincsen.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.25. 11:16:32

Akkor miért esik az embereknek nehezére szembesülni azzal, hogy azért csak jobb lenne visszaszorítani ezt a gyomot?

Maradna még úgy is bőven tabllettának meg lekvárnak való.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.25. 11:21:21

@tyukos: A kövér porcsint (én zsíros paréjnak ismerem.:)) a nagy USA-ban úgy árulják már régóta a szupermarketben, mint nálunk a cserepes bazsalikomot, egyéb fűszernövényt.:)

baliquez 2013.08.25. 12:07:34

Bár magam nagyon nem vagyok híve a géntechnológiának, a parlagfű ellen egyedül üdvözítő megoldás csak az lenne hogy olyan módosított parlagfű-pollennel permeteznénk be az országot - még a "valódi" porzók beérése előtt - ami meddő magokat hoz. Mert az irtás csak sziszifuszi harc amit nem lehet megnyerni. Ha haszonnövényeknél képes a biotechnológiai ipar meddő magokat létrehozni akkor gyomnövényekkel is lehet.

Nem hullajtanék érte egyetlen könnycseppet sem ha kipusztulna Európából, ugyanúgy behurcolt faj mint pl. a törpeharcsa vagy a kolorádóbogár, semmi keresnivalója nincs.

Hab a tortán hogy a kaukázusi óriás medvetalp is megvetette már a lábát itthon. :(

viragimado 2013.08.25. 12:26:14

@Rosa Rugosa: bocs, hol olvastad tőlem, hogy ne nyírják le? Nem írtam sehol. De az tény, hogy ezzel az erővel MINDENT ki lehetne írtani, ami pollent termel. Mert a poratka után a pollen allergiások vannak a legtöbben. Akkor ne legyenek gyümölcsfák sem, mert virágoznak (fiam az összes virágzó fa pollenjére is allergiás, vagyis amiről tudunk, ami fel volt sorolva a tesztlapján).
A cél inkább az immunerősítés (nem lenne annyi állandóan megfázott ember sem, sokan még attól is megfáznak, ha változik a hőmérséklet!), és ha másképp nem megy egy magas szinthez hozzászoktatás.
Szanis adjunktus nőnk mondta, az allargia lehetősége mindenkiben benne van, és immunrendszer kérdése előjön-e.
Azt tudtad-e, hogy Németországban egy városban akácfasort telepítettek egy főút mellé, hogy megszűrje a kipufogógázokat. Pár év múlva észlelték, hogy egyre több a pollen allergiás a környéken. Kiderült, hogy a gázok, benzingőz hatására mutálódott az akácfa pollenje, így már allergiát okozott.
Valószínüleg nem a pollennel van baj, hanem azzal, amilyenné tettük a környeztet.

viragimado 2013.08.25. 12:29:16

@vmaast: teljesen egyetértek!! Egy csomó kozmetikai szert, tisztítószert elhagytunk. Helyette természetes módszereket alkalmazunk, ahol csak lehet. És tapasztaljuk a változást az egészségünkben.

viragimado 2013.08.25. 12:37:23

És azzal is egyetértek, hogy sajnos mióta utazgatunk, mindent mindennel összekeverünk. Hozzuk visszük a növényeket, állatokat, meg naná a kórokozókat is. Nincs megfelelő szabályzás ellene, de főleg felelős gondolkodás nincs. Aztán nézzük a következményeket csodálkozva.

mikocami 2013.08.25. 12:40:50

Az összes hócipőm tele van az allergia hisztériával.Én gyerekkoromtól úgy kb.15 éves koromig jártam az erdőt,mezőt,játszottam fociztam a társaimmal olyan parlagfűben,hogy a labda nem pattant fel,de ha belerúgtunk,csak egy pollenfelhőt láttunk.Mégsem voltunk allergiásak,a mai napig sem!
A feleségem szintén megélt ilyen dolgokat és ő 2003.óta pollen allergiás.Persze mi az első ok?A parlgfű,az a "hülye",mert Isten teremtménye és gyógynövény.
De az atomrobbantások,az atom energiával hajtott ketyerók azok nem!
Hát menjen a sunyiba mindenki,aki a virágzó növényekre fogja az allergiát!
Ja:és a lányom 1988.óta allergiás.Tudjátok,pár évvel a csernobili cécó óta.

baliquez 2013.08.25. 12:48:49

@mikocami: magam is kamaszkoromig folyamatosan jártam a vidéket, hegyet-mezőt, mikor mi akadt a lábam elé. Aztán mégis, nagyon. Millimétervastag kötőhártya-gyulladással nyitott egyik évről a másikra. Meglepődés, az volt.
Az a sokszáz "kísérleti" atomrobbantás valóban megtette a hatását, de a "ketyerék" (repülőgép-hordozók, tengeralattjárók?) nem hinném hogy bármit is zavarnának.

tyukos 2013.08.25. 13:32:32

Aki a gyógyszerek mellett kampányol, az meg is érdemli, nem véletlen, hogy a virágzik, milliárdos haszonnal élnek a gyárak, a fegyvergyártás, a gyógyszeripar, kozmetikai ipar, no meg a felesleges vitaminbogyók gyártói. Kanadai ismerősömnek van az indiánokról szóló könyve, s nagy hangsúlyt kap a parlagfű benne, mint gyógynövény. Persze, nem hazai, így van, de ami nem itthoni még lehet hatásos. Azért ismerek egy pár rákos beteget, aki ellenállt a kemonak, sugárnak és csak parlagfű hatására gyógyult. A nagy szakemberek erre azt mondják: na igen, vannak kivételek, de a statisztika...Ja, a statisztika nagyon nem azt mutatja, hogy a kemotól, sugártól, egyéb gyógyszerektől meggyógyult valaki. Szerencsére vannak nem csak magyar szakirodalmak....

studkell 2013.08.25. 14:06:18

Posztolónak: ha már írásra adod a fejed, nézz utána a központozás szabályainak (értsd: vesszők). Ha letojod (mert azért az túl nagy nyűg), akkor segítek egy nemhivatalos módszerrel: ahova bmeget tudsz tenni, rakj oda egy vesszőt. 95%-ban beválik. Kösz.

Bobitka 2013.08.25. 14:26:30

@viragimado:
Kedves Virágimádó!

Nyugodtan nevezd nevén, azt, amiről írsz: HOMEOPÁTIA
Látszik, hogy tájékozott vagy. Ennek, abban az értelmében, hogy mindenféle nézhet és információ és irány lágyan és könnyedén van összekeverve vagy keveredve benned. Ez így elég veszélyes. A fél tudás veszélyes! - mondták a régiek!

viragimado 2013.08.25. 14:53:16

@Bobitka: ennek semmi köze a homeopátiához!! Igazad van a féltudás igen veszélyes, meg a tudatlanság!!! Azok tablettákat, ilyesmit kapnak, soha az életben nem voltunk homeopátiás orvosnál!!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.25. 15:56:41

@studkell: Én olyat bárhova tudok tenni, elég ha jól felhúzom magam.
Ha zavar, nyugodtan javítsd ki, ahol nem megfelelő a szöveg.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.25. 16:01:32

@viragimado: Csak a féltudáshoz szólnék pár szót.
Antalvalitől idézek:

"A parlagfű általános megítélése nagyon eltérő, ugyanakkor az ókori mitológiában ambrózia néven az istenek nektárjaként, kedvenc italaként jelenik meg."

Hát pl. ez a mondat nemhogy féltudás, hanem masszív tudatlanság.
Aki arra is lusta, hogy utánanézzen az általános iskolás törikönyvben, hogy az ambrózia az nem nektár, meg nem is folyékony, a gazhoz meg semmi köze, szóval ennek az embernek te minden szavát egyéb vonalon feltétel nélkül elhiszed?

A kétkedés nem lehetne jelen a gaz gyógyszerlobbi és Antalvali oldalán is?

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.25. 16:14:06

Tök jó lenne ha külföldön eladhatnánk egész Európában egyedülálló parlagfű termésünket, természetesen feldolgozva. A franc se vesződne kukoricával, napraforgóval...
Kompenzálásként a szezonban minden allergiást a hatalmas bevételből déltengeri nyaralásra küldenénk egy hónapra, vagy a hegyekbe, fel, ki hova szeret.
Én támogatom.:)

viragimado 2013.08.25. 16:14:33

@Rosa Rugosa: SENKINEK a szavát nem hiszem el feltétel nélkül, soknak még feltételle sem. )) . Arra való az Internet, könyvtár, hogy információt lehessen szerezni. Az ottani írásokból is kimazsolázom, amit használhatónak találok.
egyébként én ezt találtam

Az ambrózia avagy ambroszia (görögül: ἀμβροσία, jelentése szószerint annyit tesz "halhatatlan") a görög mitológiában az olümposzi istenek eledele és illatos kenőcse; halhatatlanságot és örök ifjúságot biztosít nekik (ugyanez a hatása a nektárnak, az istenek italának).

Thetisz kenegeti Akhilleuszt ambróziávalA görögök méz kivonatának képzelték és galambok vitték Zeusznak. A halandót halhatatlanná tette, sebhegesztő ereje volt, és az istenek újszülött csecsemőinek kizárólagos táplálékul is szolgált.

Az Ambrózia szó a gyógynövény ezen családját is jelenti, latin nevei pl.: Ambrosia artemisiifolia, Ambrosia trifida. Amerikából származik a növény (feltehetően 2-3 ezer évvel ezelőtt került Európába.). Amerikai őslakosok délen és északon is egyaránt az istenek eledelének tartották, amiről több ezer éves utalásokat találtak a térségben. Ma is fontos szárított fűszer és gyógynövény (tea), de sokan készítenek főzeléket és salátát is belőle. Egyik jellemzője a magas B és C-vitamin tartalom, ezért kesernyés, enyhén savanykás íze van nyersen. A korabeliek főként a mézzel kevertek el, hogy kellemes legyen az íze és jótékony hatásait is megtartsa, mivel jellemzően nyersen fogyasztották. Tavasztól késő őszig szedhető, szinte mindig rendelkezésre állnak a zsenge hajtásai. Itthoni népies neve ürömlevelű parlagfű.

viragimado 2013.08.25. 16:16:33

De őszintén, engem marhára nem izgat jól tudja-e, mi az ambrózia, a cikkekből, hozzászólásokból egészen más dolgok érdekelnek. Például ő pár írást feltesz olyan embertől, akiről tudom, hogy szcientológus, így azt eleve kételkedéssel olvasom.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.25. 18:34:43

Lassan feladom, azért ha valakit érdekel nézze meg ezt:
Nem kuruzslók írták, nem gyógyszerügynökök.
Biológiai inváziók Magyarországon ÖZÖNNÖVÉNYEK
www.termeszetvedelem.hu/_user/browser/File/%C3%96z%C3%B6nfajokkal%20kapcsolatos%20kiadv%C3%A1nyok/ozonnovenyek.pdf

vmaast 2013.08.25. 21:43:10

Értem én hogy gőzgép, csak a nézőpontot tartom hibásnak. Özönnövények, amik elárasztják szegény Magyarországot? Ezek a növények mind annak a természet részei, ami úgy alakítja magát, ahogy akarja. Mi is a természet részei vagyunk, mégis sokan hajlamosak azt hinni, hogy a magunk kedve szerint kell formálni, miközben valójában nekünk kéne alkalmazkodnunk a természethez. Nem a Kaukázusi medvetalp itt a betolakodó, hanem az ember. Szép is lenne, ha beszólnának a kaszáspókok, mert leporolom a sarkokat... ;-)

harcsika 2013.08.26. 00:29:13

Kedves Rosa!Régóta olvasom az oldalad,tetszett a stílusod,de most darázsfészekbe nyúltál.Hogy stílusos legyek,én a darázscsípésre vagyok allergiás.:)),vannak akik a macskára és mások a kutyaszőrre.Érdekes lenne ezen az oldalon,ahol imádják az állatokat,mondjuk megszavaztatni,hogy irtsuk ki őket,mert sok embernek problémát okoznak.Jaj,a libatollról majdnem megfeledkeztem
:))A pipikéid tuti,hogy liba allergiásak voltak.
Én viragimado-val értek egyet,de arra kérlek benneteket,ne bántsátok egymást csak azért mert más a véleményetek.Nem volt jellemző ezen az oldalon,legalábbis eddig nem tapasztaltam.
Nem vagyunk szakemberek,ne nevezzük népbutítónak azt,kinek más a véleménye.A "füves ember"szerinted sarlatán?Megjegyzem,orvosokat oktat.A parlagfűirtással azért nem értek egyet,mert közben sok olyan gyógynövényt is kiirtunk amit mondjuk Te is használsz.Motoros fűkasza:levegőszennyező plusz még zajos is.Környékünkön nagyok a kertek,de nem komposztálnak,hanem égetnek tehát újabb légszennyezés és örülnöm kell ha csak száraz növényi "hulladékot"és nem műanyagot égetnek(((:Alapos átnevelés ráférne
azt hiszem sok emberre.Várom további írásaidat
,kár lenne,ha veszekedésekbe torkollana.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.26. 06:34:00

@vmaast: Gondolom nem porolod le őket, mert ők is a természet részei, akik helyet követelnek maguknak. Senki nem arról beszél, hogy ki kell őket irtani, mert kiirtani lehetetlen, hanem megpróbálni visszaszorítani.

@harcsika: Nem érthetünk mindenben egyet és igazad van, én is alig várom hogy visszatérjünk a normális mederbe.
Nem tartom a füves embert sarlatánnak, hanem nagyon hasznosnak, ugyanúgy, mint ahogy a gyógyszereket is nagyon hasznosnak tartom. Ugyanakkor mindkét oldalnak vannak túlkapásai és értelmetlen dolgai.
Borzasztónak tartom, hogy az emberek többsége minden kis apróság miatt bogyók után nyúl.
Azt is borzasztónak tartom, hogy pl. a könyvpiacon számos olyan gyógynövénykönyv megjelent, amit ha olvasok, csak nézek, mint a luki nyúl, mert remélem senki nem abból kezelgeti magát. Simán életveszélyesek az egyél bátran fagyöngyöt, meg a zsúrló annyira jó dumák (na de melyik zsurló, könyörgöm, az egyik ok, a másik durva). és sorolhatnám.
Olvastad, én sem a szteroidos gyógyszerekkel értem el átütő sikert.

A parlagfű és egyéb agresszív fajták szerintem sok sok egyéb, nem ilyen jó képességgel rendelkező növényt szorítanak ki. Ezeknek az özönnövényeknek a visszaszorítása (nem kiirtása) éppen azt szolgálná, hogy mondjuk azon a réten a Gerecsében, ahol egykor árvalányhaj és millió más növény alkotta a flórát ne az legyen, hogy kimész és amerre látsz mindenhol átveszi az uralmat az aranyvessző.

Kár lenne azt hinni, hogy ezek mennyire támogatják egyéb fajok megmaradását. A növények között miért ne lenne élőhelyért folytatott harc?

Ezt írják róla:

"A hajtások korai, gyors és sűrű növekedése meggátolja más fajok csírázását és fejlődését, részben árnyékolás és tápanyagelvonás, részben allelopatikus anyagok kibocsájtása révén. Néhány új kísérlet konkrétan kimutatta, hogy a kanadai aranyvessző gátolja európai fajok csírázását és fejlődését a gyökéren keresztül leadott kémiai anyagok által: ezek az allelopatikus anyagok."
think.transindex.ro/?p=6371

Egyébként nem az a baj, ha másnak más a véleménye, csak halkan megjegyzem, hogy ilyen véleményt mint az enyém mostanában nem nagyon lehet olvasni, viszont minden tizedik emeleten lakó blogger is örömmel átveszi máshonnan a "mentsük meg szegény parlagfüvet" féle szólamokat és én úgy éreztem ezt nem hagyhatom szó nélkül.

Ha rágugliztok a parlagfű, vagy ambrózia szóra, szerintem az első három oldalt megtölti, hogy ez az istenek eledele, meg hogy annyira jó és szép és mééér nem szereti mindenki.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.26. 06:44:13

Az pedig igenis népbutítás, hogy lassan mindenki azt mantrázza, hogy a parlagfű az istenek eledele. nem az, meg soha nem is volt az, értem én, hogy ezen mindenki átsiklik, mert annyira nem fontos, szerintem meg az. Aki ezt a könnyen leinformálható állítást gond nélkül átveszi, az nálam az a kategória, aki mindent megesz, amit mondanak neki. Az Antalvalit meg a fél ország olvassa és bizony erősen befolyásolja emberek vélekedését, tudását, olyan emberekét is, akik feltétel nélkül átveszik és hirdetik tovább az igét. Ez az én szememben nem csak igénytelenség, hanem felelőtlenség is.

gyalog.galopp 2013.08.26. 09:27:20

Kezdem ott, hogy tősgyökeres falusi gyerekként egy klottgatyában és egy szendálban töltöttem a nyaraimat a többi hasonló gyerekkel együtt. ( plusz öltözékként esetleg a csúzlit vittük magunkkal). A kaját a TSZ kertészetéből, meg gyümölcsöséből vettük, mikor a csősz nem éppen máshol volt.
Ennek ellenére már gyerekkoromban allergiás voltam a nyárfa termésére, ami a későbbi években egyre fokozódott, sőt más növények is képbe kerültek. Imádtam a tájékozódási futást, nagyon örültem mikor egy edzésünket egy természetvédelmi területen egy ősborókásban tartottuk. Akkoriban az volt a sláger, hogy allergia ellen át kell szaladni egy mezőn. Én kb 12 km-t futottam a nyári hőségben. A végeredmény az lett, hogy arcom végtagjaim felduzzadtak, mindenütt piros kiütések borítottak, levegőt alig kaptam.
Az allergiám természetesen nem múlt el.

Aztán később a gyerekem is allergiás lett mindenre ami a levegőben száraz anyagként előfordul. Elköltöztünk egy hegyvidéki faluba, mindketten kitisztultunk kb másfél év alatt, engem pl az ősellenség nyárfatermés sem irritált. Megint költözés síkvidékre, a szomszédos szántóföldön 2 m-es parlagfű, libatop, feketeüröm, vadkender kombó. Júliustól októberig külön szobában kellett aludnom zárt ajtók mellett, mert a félórás köhögési rohamokat, krágogást senki nem bírta elviselni.
Több dologgal is kisérleteztem, de más nem segített, mint az, hogy a szomszéd területet, kb 20 sávban bevetettem lucernával, a gyökerei mélyebbek, erőteljesebben nő a parlagfőtől is, a második évben a lucerna kiszorította a parlagfüvet, meg az összes többi agresszív gyomnövényt.

A lényeg, a kutyaharapás szőrével elv allergia ügyben nem bizonyított, sőt veszélyes is lehet, az agresszív gyomnövények ellen más még agresszívebb, nem allergén növények telepítésével lehet a leghatékonyabban védekezni.

A parlagfű egy igen veszélyes, agresszív, minden eszközzel irtandó gyomnövény. A kaszálással lehet csökkenteni a pollenkoncentrációt, de a kiirtásra teljesen alkalmatlan, mert 2 cm-es csonkról is magot termel. A szomszédom rendszeresen nyírta az udvarán a pázsitot, a távolról szép zöld pázsit közelről 2-3 cm-es már magba forduló parlagfű, ami kiölte a pázsitot.

zsuzsanon 2013.08.26. 22:05:35

@gyalog.galopp: És pár éve bebizonyították, hogy a nyárfa nem is allergizál. :D
www.patikamagazin.hu/cikk/index/12507

Tooodi 2013.08.27. 10:55:13

@Rosa Rugosa:
Köszi!
A csalánteát én is ki fogom próbálni! A csalánt, azt hiszem kúraszerűen max 8 hétig lehet inni, és minden második napot ki kell hagyni, mert sok benne a kovasav és azt ezalatt üríti a szervezet. (nem tudom, jól emlékszem-e)
A bélflórával való kapcsolatot el is hiszem, már Paracelsus is megmondta..
A kommented kapcsán eszembe jutott híres mondása, hogy "a halál a belekben lakozik" és gyorsan ránéztem a wikipédián.. érdekes dolgokat írt a toxikológiai kutatásairól.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.27. 13:00:07

@Laczaj: @Tooodi: Hát én már annyiféle adagolásról olvastam, hogy nem nagyon tudtam eldönteni, melyik az igazi. Van ahol 6 hetes kúrát írnak úgy, hogy napi 3 csésze és egy csészébe 1 púpos evőkanálnyi teafüvet kéne tenni, más meg egy literhez ír egy púpos teáskanálnyit... stb.
Számomra ez nem is értelmezhető mennyiség, egy gyógynövényt sem szárítok teljesen összetörve.
Szóval én úgy csináltam, (de most én is azt írom, kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét, mert ez nem biztos hogy tuti), hogy 2 liter vízhez 3-4 darab kb. 4 levélpárral rendelkező hajtást csíptem le. Kb. amikor így nézett ki: alfahir.hu/sites/barikad.hu/files/2010/december/csalan.jpg
ebben a korában szoktam betárazni télire, tehát tavasszal szedem meg a télre valót.
Virágos hajtást nem szabad.

A csalánban az a jó, hogy ha lusta voltál tartalékolni a jövő évre, jobb időben februárban, márciusban már hajt és akkor már lehet szedni.

A cickafarkot hozzá úgy adagoltam, hogy a fenti mennyiség mellé bedobtam 4-5 virágot, de ezt a teát csak alkalomszerűen ittam, vagyis néha, ha eszembe jutott.
terhesség alatt természetesen nem, mert akkor nagyon nem jó.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.27. 13:04:00

@Tooodi: Igen, ez a halál a belekben lakik dolog nekem is azonnal beugrott (hogy lehet tényleg nincs új a Nap alatt?:))

Ebben az egész posztban csak azt bánom már, hogy Korenka blogját pont ilyen negatív színben citáltam ide, végig se gondoltam.
Pedig az engem leginkább megérintő írása ez volt:
korenka.blogspot.hu/2013/07/kecske-vagas-es-lelki-tusa.html
Amikor ezt olvastam annyira átéreztem ezt az egészet, szerintem egy nagyon jó és érzékletes írás!

Laczaj 2013.08.27. 13:25:00

@Rosa Rugosa: Köszi a választ. Máris több, mint amit a netről össze lehet szedni. Virágos hajtást mért nem szabsad?

Laczaj 2013.08.27. 13:43:54

@Rosa Rugosa: Absz egyetértek. Ma nagy divat alapból ráugrani mindenre, ami új, meg amit úgymond "meg kell védeni". Legyen az bármi, parlagfűtől a házilégyig (igazis: a legyek jogait mér nem védi valaki? ők is csak a természet részei, nem?)
Legnagyobb baj a parlagfűvel, hogy inváziós (invazív) növény. Tájidegen, betelepített (vagy inkább csak behordozott). Sok ilyen van, személyes kedvencem a kanadai aranyvesző, mivel nálunk ez nő rogyásig és évről évre jobban.
Ezeknek két alapvető tulajdonsága van: 1. szinte kiirthatatlan fajok, a szaporodási és túlélési "stratégiájuk" messze megelőzi az összes kultúrnövényt; 2. a hasznuk nulla = semmi = még annyi sincs, hogy állatokkal feletethető lenne. Az, hogy valaki lekvárt meg szörpöt meg egyéb dolgokat csinál belőle, nem oszt, nem szoroz. Az meg, hogy allergia ellen hogyan használják fel, megint más kérdés. És a parlagfűallergiának nem valami lelki vagy testi oka van, hanem a parlagfű maga az oka. Mint ahogy a macskaallergiának is a macska a kiváltója. Vagyis ha nincs parlagfű (ami egy haszontalan, értéktelen növény, és igen, ki kell irtani, mert semmire se jó, teremjen csak nyugodtan az eredeti élőhelyén, ott az ottani bioszféra része, de itt nem), akkor nincs parlagfűallergia. Ez ilyen egyszerű.

gyalog.galopp 2013.08.27. 14:32:32

@zsuzsanon:

Köszi, elolvastam. Azért jó tudni, hogy én évtizedeken keresztül csupán egy népi hiedelem miatt prüszköltam, amikor elmentem egy termést röptető nyárfa mellett.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.28. 06:38:02

@Laczaj: Nem tudom, hogy miért nem szabad virággal együtt szedni. Nem olvastam, hogy a virága mérgező lenne, talán más hatóanyagai vannak és nem kéne keverni, de fogalmam sincs.

Egyébként ahogy a saját magam által idézgetett cikkeket olvastam, akkor figyeltem fel arra, hogy jé, én pont 98-ban lettem allergiás. Előtte egy évvel költöztünk le az északiból a déli országrészbe és pont erre a dátumra írják, hogy a parlagfű átvette a gyomnövények között az első helyet. Ahol előtte laktunk ott a fele se volt annak, mint ahová költöztünk, így jártam. De abban az évben nagyon sok ismerősöm is azon a környéken.

könyvbolond_konyhatündér 2013.08.31. 17:08:08

@cso zsi: de a jelenleg 45-50 fölöttiek, és a szabadban munkát végzők alig ismerik az "allergiás "problémákat.

Ez óriási tévedés. Ma 60 fölött vagyunk, a férjem már fiatalkora óta allergiás, a parlagfűre is. Pár évig tünetmentes volt, profi akupunktúra kezelés után, de az idén újra előjött. Vagy 10 napja hörög, krákog,rosszul van, náthás, a szeme még bírja.
Én meg vénségemre lettem allergiás, de nem a füvekre.

Anita71 2013.09.01. 07:50:49

1 kérdésem lenne csak: Ha a görög istenek ambróziaként parlagfüvet ittak, jelenleg miért nincs Görögországban parlagfű? Vagy a mértéktelen ambrózia ivászattal kiirtották az írmagját is? :)

tyukos 2013.09.04. 07:10:46

Ki és hogyan figyel az immunrendszere egyensúlyára? Az allergia akkor alakul ki, ha felborul, túlműködik. A sok szenny ételre, amit magunkba tömünk, arra miért nem haragszotok? Meg akik kitalálták azt??? Na meg saját magatokra, hogy megeszitek???

kenőmagostyuk 2013.09.08. 08:59:57

Nálam a rendszeres virágpor szedése is javított az allergiás helyzeten, nincsenek rohamaim, előtte én is a csalánteát ittam. Gyógyszert nem szedünk.

julavé (törölt) 2015.03.11. 21:35:47

Valami idekevert és reagálhatnékom támadt. Ennél abszurdabban önellentmondásos helyen sosem jártam eddig. Amennyiben valami okból kifolyólag nem Antal Valiékkal szemben definiáltad volna magad,úgy ugyanezen témákról, alapvetően hasonló hozzáállással (picit toleránsabb, barátságosabb és rendszerint cizelláltabb hangvételben) ott is beszélgethetnétek. Kívánok valóban magadból építkező, undorkodás-, megbélyegzés- és gyűlölködésmentes, viruló, bontakozó jövőt !
süti beállítások módosítása