Füvesedő tyúkudvar
2014. november 11. írta: Rosa Rugosa

Füvesedő tyúkudvar

A címadás ne tévesszen meg senkit.

Gördülő kövön nem nő moha, kikapart és tyúkok pusztította talajon sem nő semmi. Gondoltam én. Az udvarunk kopár pusztaság volt ezidáig.

Tavasszal kezdődött. Apró kis csomók bukkantak elő, nem tulajdonítottam neki különösebb figyelmet, majd eltűnnek, gondoltam. Az én tyúkjaimnak semmi se szent, fűszál itt két éve nem nőtt fél centinél nagyobbra. Aztán a kis csomók egyre több helyen jelentek meg és a tyúkjaimnak nem sikerült kipusztítani őket. Most ősszel pedig, a két éve porzó kopár hátsó rész pedig így néz ki:

 Fénykép1868.jpg

A tyúkok nem lettek kevesebben (bár Buksi kutya rendesen szelektálja a frissen növekvő állományt, öreg tyúkot véletlenül sem kap el), az étvágyuk sem csökkent, viszont ezzel a fűfélével szemben nem eléggé hatékonyak - szerencsére.Nyírni nem is kell, mert nem nő meg magasra, inkább oldalirányba terjed.

Sajnos ennyire nem értek a növényekhez, fogalmam sincs mi lehet ez, ezért kérem, ha valaki tudja, vagy tud esetleg olyat, aki tudja, segítsen és írja meg! Az alábbi fotók talán segíthetnek, köszönöm a segítséget!

Fénykép1867.jpg

Fénykép1875.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr556780853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

johii 2014.11.13. 23:21:31

Szerintem valamilyen csenkesz féle. Ha árnyékos helyen van, lehet, hogy vörös csenkesz vagy nádképű csenkesz. A pázsitfű magkeverékek része szokott lenni, ha nincs nyírva ilyen csomókban erősödik meg, zsombékos lesz.

Itt olvastam:
www.kertgondozok.hu/kertgondozas_kertepites_gyepapolas_i.html

Van vad fajtája is.

Ny.Misi 2014.11.18. 16:00:47

Mindenképp valamilyen fűfajta és nem muhar. Nehéz képről megállapítani, hogy pontosan melyik fajta. Azért nő így csomókban mert nem vetés történt, hanem valami más módon került oda a mag vagy a földben volt és még nem veszítette el csíraképességét. Meglepő, hogy a nagy trágyaterhelés ellenére ilyen szépen ki tudott fejlődni.

Chickambria 2014.11.20. 05:26:01

Nagyon szép a zöld fűféléd, én mégis a tyúkjaidra koncentáltam és nem véletlenül!!! Mert ez a két araucana egyszerűen csodálatos szép lett! Fehér! Te jó ez, az annyira ritka! De örülök neki!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2014.12.15. 19:13:15

@Chickambria: Imádom őket! Mostanában éppen a rigókat üldözik a kertben.:DDD

gyalog.galopp 2014.12.30. 19:23:29

Szerintem zsombéksás, ami kapott annyi nedvességet, hogy megjelenjen, de nem kapott annyit, hogy teljes egészében kifejlődjön.
Nálam hasonló fű esős időszakban, mint az elmúlt nyáron, az udvar mélyebb, lapos, víztartó részén jön elő, aztán száraz időszakban a leszáradt zsombékok között megjelenik a pázsitfű.
süti beállítások módosítása