Róka, nyest, patkány? Nem, SÜN!
2014. április 28. írta: Rosa Rugosa

Róka, nyest, patkány? Nem, SÜN!

Mióta kitavaszodott, azóta tűnnek el a tojások a szalmabálából. Máshonnan nem, csak onnan. Leginkább akkor, amikor jó gazdasszony módjára elfelejtem este beszedni a tojásokat és másnap csak hűlt helyüket találom, vagy a kiharapott, kiszürcsölt tojás héját. Semmi kedvem szétbontani a szalmarakást, egyszerűen megoldottam azzal a dolgot, hogy rendesen összeszedem a tojásokat. Ha nem felejtem el éjszakára begyűjteni őket, akkor nincs hiány. 

Csak egy gondom van. A kotló kopasznyakúm alól egyszerűen eltűnnek a tojások. A fiam látta meg egyik este a sünt, aki épp azon volt, hogy az egyik bálák között kialakított fészekből a kis járatán keresztül elgörgette a tojást. Én bírom a sünöket, nekünk is volt egy vízaknából mentett apróságunk, aki nálunk telelt át, aztán tavasszal szabadon eresztettük. Egyszer nyáron, valamelyik éjszaka a kutyák csaholására ébredtünk. Egy sün feküdt összegömbölyödve az udvaron. Tettünk egy próbát, a nevén szólítottuk. Aztán olyan történt, amit nem is reméltünk. A sün egy mozdulattal feladta a védekező pozíciót, felpattant és felénk nézett, majd elindult felénk. Beszéltünk hozzá, ő pedig, mint ha megismerte volna a hangunkat, barátságosan és félelem nélkül tekintgetett felénk.

A sünöket most is szeretem, csak ezzel a szerencsétlen kotlóssal mit tegyek? Na ennyit a természetről, azt hiszem bezárom valahová. Most épp egy ilyenben gondolkozom:

 

Éppen méretes, könnyen tisztítható, újra használható, kotlós fészeknek kiváló. Valamit ki kell találnom AZONNAL, mert a kotlósom már vagy 2 hete próbálkozik (eddig kiszedtem alóla a tojásokat), nem hagyhatom tovább szenvedni.

Apropó, japánék ketten ültek, három csibe lett, amit most már csak az egyikük nevel. A többi tojás terméketlen volt, sajnos.

Fénykép1108.jpg

Fénykép1117.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr506094647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gab68 2014.05.02. 09:22:02

Üdv Mindenkinek!

Tudom, hogy nem a legjobb helyre kommentelek, de ez a legfrissebb és nem tudom, hogy kell új topicot nyitni, mert csak most ismerkedek az oldallal! Csak egy gyors kérdés! Normális, hogy 24 tyúk, napi 6-7 tojást tojik? Köszönöm a választ és sorry, hogy ide írtam!

peva 2014.05.02. 11:17:57

Szerintem valahová máshova tojnak - ha van rá lehetőségük. Én is most találtam meg egy ilyen rejtekhelyet. Illetve van egy periódus mindegyiknél mikor leállnak, nálunk legalábbis volt ilyen az ősz végén. Egyébként keresd meg a jobboldalon, hogy melyik témához passzol a kérdésed. Mondjuk, hogy "beszélgessünk".
:)

Más Évához: A japán mama a szárnya alatt melengeti a csibéket? Mert nagyon helyesek.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2014.05.03. 04:55:20

@peva: Igen! Onnan kukucskálnakki.:)
Nálunk is így volt, egyszer találtam egy helyet, ami megközelíthetetlen volt számunkra és ott volt vagy 50 tojás.
@Gab68: Régóta megvannak, vagy most vetted őket? Mert ha esetleg letojt tyúkok, akkoreltarthat egy ideogig amíg újrakezdik. Ahogy Peva is írta, olykor szünetet tartanak, írd le bővebben mi a helyzet úgy több ötletünk is lesz. :D
süti beállítások módosítása