Hose Armando halála
2014. február 28. írta: Rosa Rugosa

Hose Armando halála

Tegnap estefelé szomorú látvány fogadott. Kimentem, hogy elrakjam az állatokat és azt hittem rosszul látok, amikor megpillantottam ezt:

Fénykép0884.jpg

Kinyitottam az ajtót és meg kellett állapítanom, hogy az én kedves és nagyon barátságos, még kicsiként az utcáról befogadott kakasom, Hose Armando ilyen szörnyű halált halt. Nagyon szomorú vagyok!

Fénykép0885.jpg

Fénykép0886.jpg

 Nagyon rendes, mulatságos, tevékeny és amellett végtelenül normális és jó szándékú kakas volt, soha eszébe nem jutott, hogy bármelyikünkre is rátámadjon. Borzasztó ez a halál. Nem szeretem a horrorisztikus képeket, még is úgy döntöttem, megmutatom. Hogy mi minden okozhatja egy tyúk, vagy kiskakas vesztét. Gondolom a kiskapu valahogy becsukódott, ő pedig rosszul röppent (pedig nagyon is lazán repkedett mindenfelé), becsúszott a kapu deszkái közé és nem tudott szabadulni. Semmit nem hallottam.

Még ősz elején három tyúkom szorult be egy egy köbméteres műanyagtartály (tele zabbal) és a műhely fala közé (volt ott vagy 10 cm hely, mert ők kitalálták, hogy oda fognak tojni. Mire észrevettem, hogy ott vannak, addigra az, amelyik legalulra szorult, már ki tudja mennyi ideje tarthatta a másik kettőt, akik a hátára másztak. Azokat nagy nehezen kituszkoltam, de ez a szerencsétlen már a tartály alá is beszorult, így rákötöztem a tartályt a vonóhorogra, hogy valahogy elmozdítsam a faltól. Egy kicsit sikerült és kiszedtük a tyúkot. A lába természetellenesen ki volt tekeredve, úgy előre nyúlt, hogy a csőre a karmait érte. Így feküdt hátul három-négy napig. Nem volt szívünk levágni, fedelet tettünk felé, egyéb "tereptárgyakkal" elrekesztettük a többiektől és szórtunk neki kaját, kapott vizet, de meg sem tudott mozdulni!

Eltelt több mint egy hét, mire azt láttam, hogy képes pár centit arrébb kúszni.  Aztán egyszer csak azt láttam, hogy valami iszonyatos bukdácsoló, kúszó-mászó mozgással megy a többiek közé, vissza az éjszakai hálóhelyre és ott pihenget egész nap. Eltelt három hét és a lába valahogy visszaállt, A negyedik héten pedig újra a régi volt, azóta vígan rohangál, már semmi nem látszik rajta. 

Sajnos Hosénak nem volt ilyen szerencséje, menthetetlen volt, mire megtaláltam. Nagyon sajnálom.

 Ilyen volt, amikor még nem tudtuk, mi lesz belőle: http://tyukudvar.blog.hu/2012/02/22/metamorfozis_39

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr255836299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skeletron 2014.02.28. 08:49:18

Sajnálatos, de azért lássuk be elég Darwin-díjas módja ez az elhalálozásnak.:(
Mikor először kezdtem a kutyákat és a tyúkokat összeszoktatni, volt egy kis kergetőzés és a kakas hősiesen elterelte a tyúkokról a figyelmet (a tyúkóltól ellenkező irányba szaladt, míg a többiek biztonságba kerültek), de bevetődött egy raklapnyi beton zsalukő és a fal közé, valahogy a hátára is fordul közben és úgy maradt. Pakolhattam le a raklapot hogy kiszabadítsam a hőst, akinek szerencsére nem lett baja a büszkeségén esett kis csorbán kívül.:)

Tell 2014.02.28. 09:05:06

Nem akarok indiszkrét lenni, illetve nem értek a témához, csak érdeklődök a tyúktartás iránt, de ilyenkor ha nem túl sokára találod meg, elfogyasztjátok a húsát?

Skeletron 2014.02.28. 13:30:39

@Rosa Rugosa: Nem én találtam ki:
hu.wikipedia.org/wiki/Darwin-d%C3%ADj

Viszont nagyon szép tiri-tarka volt Hose:(

harcsika 2014.02.28. 22:18:10

@Rosa Rugosa: Nem lehet,hogy valami nőügy lehet a háttérben?A kötél miatt gondolom,csak lehet a
csomózással gondja akadt:))Már bocsika,tényleg
sajnálom szegénykét,de az a kötél....nem tudtam
megállni:)
Remélem nem tiltasz ki a morbid humorért:)
Üdv.: harcsika

zsuzsi_buvar 2014.02.28. 22:35:56

Szegeny kakas es szegeny ti :(
Darwin dij ide vagy oda...

nem zörög a haraszt 2014.03.02. 19:40:53

Durva konstrukciós hiba. Egy vízszintes léccel le kellene zárni a gyilkos hornyokat a kisajtón.
Anyám kedvenc macskája is a léckerítés áldozata lett.
Nagybátyámat a csősz piszkálta le, amikor cseresznyelopás közben valahogy fennakadt a nyaka egy csúzliágasban.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2014.03.03. 18:19:19

@nem zörög a haraszt: sajnálom, de így járt szegény, a konstrukció marad.:)@harcsika: igen, az a bikakötél nem passzol szomorú látványhoz.:)@zsuzsi_buvar: Ahogy elnéztem, most épp 4 rózsás tarajő leszármazottja sétál az udvaron, illetve kukorékol az istálló tetején.

Ez a Darwin díj azért nem semmi, ahogy beleolvastam a történetekbe.
Egy olasz film jutott eszembe, amit még kamaszként láttam. A film vezérfonala az volt, hogy a főhős még iskolás gyerekként elvesztette az apját, aki úgy halt meg, hogy egy balkonon tartott disznó ráesett, mivel már túl nagy lett a súlya.
Amolyan vicces - szomorkás olasz stílusban. Vagyis mielőtt valaki részvétét nyilvánította (iskolaigazgató, majd főnök, majd feleségjelölt), harsány vagy fojtott kacagásban tört ki.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2014.03.13. 09:48:58

Ha valaha lesz baromfiudvarom, biztosan oda fogok figyelni arra, hogy ilyen ne fordulhasson elő.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2014.03.18. 14:47:27

@Imre Laci: Nem fogok az újabb horrortörténetről fotós bejegyzést írni, de az előbb, a szemem láttára fulladt meg egy tyúkom, mert ismét a kutyatápból evett, ami a torkán akadt és megfulladt!
Nem tudtam rajta segíteni, pedig ott álltam mellette és megpróbáltam.

zsuzsi_buvar 2014.03.18. 20:26:30

Jajj :(
sajnalom. Az en kutyam egy csonttol halt meg majdnem, gyorsan akarta behabzsolni, a masik kutya tul kozel volt, keresztbefordult a torkaban es se ki se be. Az allatorvos szerint hatalmas mazli, h nem perforalta a nyelocsovet, mert akkor vege. Pedig nem fott csont volt, nem is csirke, hanem nyers barany borda, direkte kutyaknak, remekul elragja, emeszti, de ez egy buta baleset volt. Azota csak nagyobb csontot kap es kulonzarom, ne legyen oka feltekenykedni.
(Persze kaptam hideget, meleget, mert nem "rendes", ertsd az altala is arult, kutyatappal etetem, hanem azzal, aminek az emesztesere par millio ev alatt raszokott, nyers hussal meg csonttal.)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2014.03.18. 22:04:46

@zsuzsi_buvar: Nem tudom mi van most de eddig egy ilyen baleset sem történt.:(
Hát, a mi kutyáink is csak kényszerből eszik a tápot, még a tyúkoknak főtt zöldségmaradék egyveleg is csábítja őket.:)
süti beállítások módosítása