Utálom a tojásgyári tyúkokat!
2013. június 24. írta: Rosa Rugosa

Utálom a tojásgyári tyúkokat!

P6240013.JPG

Eddig is letagadhatatlan ellenszenvvel viseltettem irántuk. Viselkedésük és mentalitásuk mint ha csak a természet bosszúja lenne azért, amiért ilyennek lettek tenyésztve. Nem tehetek róla, de olyasfajta szégyenlős borzongással és undorral nézek rájuk, mint egy szörnyetegre. Ez van, rühellem őket.

Most újabb meglepetéssel szolgáltak. Nem pozitívval.

Volt egy kotlósom (már nem magyarázkodom melyik, egy az ezerből) aki egy kellemes kis szekrénykében ült a tojásokon. Az ajtaja résnyire ki volt támasztva. Egyszer csak ezek a piros dögök gondoltak egyet és amikor a kotlós kiment enni, inni, elkezdték felbontogatni a tojásokat, amiben a kb-16-18 napos csibék voltak. Eddig rá sem hederítettek! négyen betörtek a szekrénybe és sorra bontogatták a tojásokat, kikapva és felfalva belőlük a kiscsibéket. Tizenöt tojás volt alatta, ebből hetet tudtam megmenteni, akkor vettem észre. A többi tyúk rá sem hederített a dologra. Én ezen annyira kiakadtam, egyszerűen nem akartam elhinni!

P6240011.JPG

Nem érdekel, ha valaki azt mondja, hogy tápanyayghiány miatt lehet... ja, lehet. Meg attól is lehet, hogy ezek eldeformált agyú darabok. Azt hiszem minél gyorsabban meg kell szabadulnom tőlük. Jók lesznek nekem a kis saját vegyesfelvágott paraszttyúkjaim, akik nem mellékesen ilyen egyszerű és tápmentes takarmányozással tartva semmivel nem tojnak kevesebbet, kisebbet a gyári tojóknál, emellé pedig még normálisak is.

P6240009.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr195374368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lénárdorsi · http://lenardorsi.hu 2013.06.24. 10:54:12

Nekünk is vannak ilyen tyúkjaink, de érdekes, hogy pont ezek a kevésbé agresszívek. A kis erdélyi kendermagosak bezzeg erősen oda-odacsapnak a kotlósnak és a kiscsibéknek...

amy36 2013.06.24. 10:56:35

Mi is ilyenekkel kezdtük a tyúktartást,de soha többet!!!
Csak negatív élményeim vannak;nehezen szoktak rá a szemes takarmányra,alig akartak bemenni az ólba,össze-vissza tojtak,rákaptak a tojásevésre...és még sorolhatnám.Vagy kettőt levágtunk belőlük,de ahogy hozzáértem a bőrükhöz,azt mondtam,hogy még a kutyám sem enné meg;nemhogy én ezekből leveskét vagy bármi mást csinálnék. Szóval tovább adtuk,és úgy vettünk az Ónodi vásáron fél éves csirkéket ( szabadon tartottakat).Nem volt olcsó,de azt mondom,megérte.(leszámítva,hogy egy magától elpusztult,egy elszökött,egyet most vágtunk le).
Szóval igaz a mondás:olcsó húsnak híg a leve.
:)

Tyúkész 2013.06.24. 15:35:33

Sziasztok!
Én is vettem először 6db "gyári" piros tyúkot. Tartottam tőlük, de szerencsém volt! Most készülök venni még. Szerintem nem mindegy honnan valók, veszi az ember. Az enyémeknek nem volt vágva a csőrük sem, s gyakorlatilag egy kivételével szépnek, tollasnak voltak mondhatóak. Igaz a lábuk még hófehér, tarajuk sem szép vörös, de kb 2 hét "átállás" után már tojnak napi szinten, mindent megesznek, kapirgálnak...

zsuzsi_buvar 2013.06.25. 19:54:56

Nekem csak ilyenek vannak, nem tudom, milyen a nem ilyen, de ezek sosem tortek fel meg tojast, csak veletlenul, mert vagy beleleptek, vagy vekony volt a heja, de meg azt sem ettek meg sosem.
Nagyon szelidek, jonnek utanam, lehet oket simogatni, megesznek mindent, tapot, magokat, konyhai maradekot, szepen gyomlalnak es a kifutojukba telepitett magas vetemenyben egyetlen csigat sem lattam meg, meg ugy altalaban a kertben sem annyit, mint tavaly. es majdnem napi 1 tojast ad mindegyik mar lassan 2 eve, de azt biztosan allithatom, h a heti 6 megvan mindtol.
En nagyon szeretem oket, sajnalom, h neked ennyire nem jonnek be.

Ja, aki meg akarja oket enni, az tenyleg csalodni fog, ezek tojasgyarak, nem novesztenek husit, csak tojnak.

zsuzsi_buvar 2013.06.25. 19:57:34

Elso este zseblampaval becsalogattuk oket, aznap estetol tudtak hol kell aludni es a tojolada hasznalatara is maguk jottek ra. Neha elfelejtem kinyitni az ajtot (nyaron) es kint kell aludniuk es reggel elkezdenek tojni kint, de azt is ugyesen a rampa ala, vedett helyre csinaljak, nem osszevissza.

Ezek okos angol tojasgyariak ;)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.06.30. 10:04:04

Ha nem lennének itthon más tyúkjaim, gondolom fel sem tűnne, de amíg az enyémek nyugisak és megférnek egymás mellett kicsik és nagyok, ezek a piros tyúkok agresszívak és a többi tyúk, a kotlósok meg főképp csak idegesek lesznek tőlük.
Most kotlik a fehér tyúkom, aki jó kotlós, eddig minden évben kotlott és tiszta idegbeteg már.
Nyitva hagytam a ládája tetejét amiben ül, mert nagyon meleg volt, ezek a gyökerek beugrottak és egy frissen kikelt csibét elragadtak, elkezdték a tojásokat is törni, ez a szerencsétlen meg hiába vagdalkozott.
Már felé sem tudok nyúlni úgy támad és csíp, pedig eddig nem volt ilyen.

newborn 2013.06.30. 13:09:24

@Rosa Rugosa: Fazékba velük,kutyakajának jók lesznek. Hacsak nem tudod őket elkeríteni.

Van amivel nem éri meg próbálkozni :( :(

gal.marta 2013.08.12. 15:15:46

csak most találtam rá a blogodra, és nagyon szórakoztatónak tartom. még nem sikerült minden bejegyzést végig olvasnom, de ez különösen felkeltette az érdeklődésemet, mivel munkámnál fogva igen gyakran találkozom ezzel a problémával. a legtöbb esetben egyszerűen ki lehet védeni ezt a viselkedést: a takarmány borsó vagy szója tartalmát 10-15 % -ra kell emelni. ez legtöbbször beválik (és a tojás héja is erősebb lesz), de ha nem, akkor tényleg dilinyósok :/

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.08.13. 17:17:24

@gal.marta: örülök, hogy olvasol és külön köszönöm a hasznos hozzászólásaid!:)

Donkey Hote 2014.09.10. 14:42:04

Én is ide voksolok. Nekem is van egy díszpéldány aminek fáj a lába meg minden baja van arról nem is beszélve, hogy milyen rút. Szerencsére nekem nincsenek vele tapasztalataim bár egy kevés van erről az elhízott idegesítő dög kopasznyakúról. Bevallom én azért is nem kedvelem, mert amilyen topa undorító még kakasomnak sem kell, így szerintem ki van tagadva a háreméből.
süti beállítások módosítása