A játék véget ért, megvan a nyertes
2013. június 08. írta: Rosa Rugosa

A játék véget ért, megvan a nyertes

Kedves Játékosok, kedves Olvasók!

Az én tyúkólam játék véget ért, az eredeti játékkiírás szerint a Facebook szavazatok alapján a nyertes a         Profi tyúkól terv lett. Gratulálok!

Az eredmény így alakult:

(Elnézést a béna formázásért, de ami a szerk. felületen jól néz ki, az élesben nem is hasonlít.)

1. Profi tyúkól terv 459 szavazat

2. Dédifíling a városban 102 szavazat

3. Kacsák, tyúkok, nyulak, egy igazi falusi idill 64 szavazat

4. Egy városi értelmiségi tyúk-ól 53 szavazat

5. Lottózóból tyúkhotel 49 szavazat

6. Nagyszüleink hagyománya a mi tudásunkhoz igazítva 31 szavazat

7. Tyúktartás ikerházban 24 szavazat

8. Tyúkól az újrahasznosítás jegyében 21 szavazat

9. Tyúkok a fagyasztóban 16 szavazat

10.  Egy ősrégi tyúkól 13 szavazat

Szeretném mindenkinek megköszönni a részvételt a játékban! El sem tudom mondani, hogy mennyire örültem annak, hogy ilyen sokan éreztétek úgy, hogy szívesen megmutatnátok a saját életetek egy részét, a saját magatok által készített tyúkólakat. Nem tudtam volna egyedül dönteni, mert mindegyik a maga módján szerethető és értékelhető valamiért, illetve mindegyik egy más helyzetre és lehetőségre adott válasz.

Persze volt néhány titkos kedvenc, de szinte mind érzelmi alapon. Nagyon jónak tartom, hogy ez a tíz tyúkól szinte minden tyúkólat építőnek tud segíteni. A legegyszerűbbtől a legdrágábbig mindenki találhat köztük magának olyat, ami az igényeinek és a lehetőségeinek megfelel.

Talán nem illendő egy blog írójától véleményt formálni ebben az ügyben, de én megteszem. Jöjjön néhány kritikus megjegyzés, senki ne vegye bántásnak, inkább építő kritikának. Kezdem rögtön a győztessel, a Profi tyúkóltervvel. Bár a terv kimondottan látványos, tulajdonképpen arról, hogy hány tyúk tartására alkalmas, illetve magáról a tyúkól belső berendezéséről, a tyúkok elhelyezéséről túl sokat nem tudtunk meg, illetve semmit nem tudunk meg. A Lottózóból készült tyúkhotel egy nagyon impozáns darab, de ehhez is lenne néhány észrevételem. Bár a képek alapján csak saccolható és lehet, hogy rosszul látom, de az ülőrúdnak a faltól számítva minimum 25 cm-re kéne lennie. Az ól fertőtlenítése szempontjából előnyös lenne, ha az egyik oldala teljesen nyitható lenne, vagy esetleg a teteje lenne lenyitható, vagy leszerelhető. Egyébként nagyon ötletes és átgondolt darab. A legrészletesebb leírást a Nagyszüleink hagyománya a mi tudásunkhoz igazítva ól építője adta Dédifíling a városban,  az Egy értelmiségi tyúk-ól és a Tyúkok a fagyasztóban ól építője adta. A túl részletes leírásra talán nem is volt szükség azoknál az ólaknál, amik a hogyan építkezzünk meglévő anyagok felhasználásával, illetve bontott anyagból való építkezést mutatták be. Azt hiszem a mai magyar valósághoz, na meg az én szemléletemhez és mentalitásomhoz talán ezek állnak a legközelebb, emellett az ár - érték arányuk tuti a legjobb.

A játék tehát véget ért, szívem szerint mindenkit megajándékoznék, aki engem, minket megajándékozott az írásával! Sokat tanultam ebből a játékból, tapasztalatlan voltam ezen a téren, de sokat tanultam, hogy a jövőben mit és hogyan csináljak másként.

Szeretném, ha kicsit szakítva a hátbaveregetős hangulattal mindenki elmondaná az őszinte véleményét a játékban résztvevő ólakról, magáról a játék menetéről! Kérlek benneteket, ebben a témában ne az e-mailemre írjatok, hanem ide!

Minden résztvevőnek, szavazónak, játékosnak köszönöm a közreműködést!

A nyertes pedig jelentkezzen a nyereményért, hogy munkához láthassak...:)

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr825350656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.06.08. 09:59:42

Mi a véleményetek a szavazás alakulásáról?
Talán mindenkiről illett volna pár szót szólnom, de bevallom, csak azt írtam le, ami hirtelen eszembe jutott. És persze a kedvenceimet nem neveztem néven.
Szerintetek ez a facsés lájkolás mennyire tükrözi azt, hogy melyik volt az az ól, amelyik a legtöbb segítséget adhatja egy ól építéséhez?

Bobitka 2013.06.08. 11:37:59

Én nem szavaztam, mert nem vagyok facsés.
Az utolsó konkrét kérdésedre a konkrét válaszom:
azok az ólak, melyek hulladékból készültek és mégis jók és szépek. Plusz!!: átsüt rajtuk az állat iránti érdeklődés, állathoz fűződő emlék, vágy és még, hogy hab legyen a tortán: a jövő nemzedéknek is élményt, örömöt példát kívánnak adni.
A nyertes ól, szinte elborzasztott és elszomorított a maga "tökéletességével" és minden emberi megnyilvánulás hiányától. Egy üzleti pályázaton indulhatott volna, de ide, egyáltalán nem illett.

peva 2013.06.11. 10:59:46

@Rosa Rugosa:
Jó játék volt, köszönöm és a pályázatokat nézve és a kommenteket olvasva azt láttam, hogy igen sokszínű társaság jött össze itt, letojt tyukok és vérmes ifjú kakasok találkoztak a tyúkudvaron körülötted.

Szerintem a szavazás csak azt tükrözi, hogy a facsén könnyen mozgósítható Lájkold! körben a profinak mutatkozó, (nagy anyagi és erőráfordítással készülő) látványos dolgok a nyerők.
Mondhatjátok persze, hogy savanyú a szőlő, mert nem én nyertem meg a szép csészéket, és ez igaz is!!!
:)
Egyébként tényleg sokat tanultam és nagy élvezettel olvastam a sokféle kreativ, megoldást és szeretetteli leírást.
Nekem pl. fájt, hogy a hűtőládából készült tyúkól pl. igen kevés szavazatot kapott! De hát az ő ismerősei valszleg nem fészbukolnak.

Bobitka 2013.06.11. 14:06:49

A hűtőládás nekem is fáj. Olyan igazi, magyar találmány!

gyalog.galopp 2013.06.11. 14:23:58

Nem hinném, hogy a nyertes a f.buk ismertségének köszönhetné a győzelmét. Az ő tervében sok lehetőség van, drágának tűnik, illetve a többihez képest az is, de jóformán állandóan variálható, a változó igényeknek megfelelően alakítható, ettől viszont a költségek megtérülhetnek.

A hűtőláda ötletes, de egyáltalán nem praktikus, csak ideiglenesen javasolnám a nedvesség, pára lecsapódás miatt.

Nem vitatnám a győztes eredményét, én már sokszor ráfizettem az ideiglenes megoldásokra, összességében többe kerültek, mint az átgondolt hosszú távra készült tervek.

Ami a lényeg, ebben a játékban ötletet kapott az is, aki , mittoménmilesz alapon kisérletezni akar néhány tyúkkal, az kezdje a hűtőládával, ha van neki. Azok, akik hosszabb távra terveznek, a fejlődéshez meríthetnek a különböző ötletekből kedvük, pénzük, lehetőségük szerint.

Jó játék volt köszönjük!

peva 2013.06.11. 16:16:21

@gyalog.galopp: Igazad van, én kezdő tyukászként magamból indultam ki, és több okból sem mertem/tudtam volna ilyen igényes terveket szőni. Ahogyan a gondozott konyhakerten át látom a kész ólt gondolom, hogy sikeresen birkóznak majd meg a baromfitartással is.

A hűtőládát én sem gondolnám végleges megoldásnak, de első nekifutásként kedves és vicces.
Azt próbáltam ezzel jelezni, hogy ez JÁTÉK volt, nem kell olyan komolyan venni!
:)
Szerintem ugyanis mindenki nyertes, aki belekezdett, tojnak a tyúkjai és nem pusztulnak a csibéi.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.06.12. 14:39:18

Peva, a te írásod van a díványon?

peva 2013.06.12. 14:54:23

@Rosa Rugosa:
Nem, a lányom volt az, aki hogy stílusos legyek a tollaimmal ékeskedett és nagyon el volt/van ragadtatva a tyúkudvartól - nemcsak a blogtól, hanem az itthonitól is.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.06.12. 21:36:52

@peva: lehet csak az én gépem áll meg a második képnél. Mondjuk egy rakás ócskavas, kitelik tőle, de nekem a feliratokat lehozza, csak mindig ugyanazt a képet mutatja.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.06.12. 21:44:51

Egyébként ha már így ide nem illő módon pártoskodom, akkor engem őszintén meglepett, hogy a Nagyszüleink hagyománya a mi tudásunkhoz igazítva tyukudvar.blog.hu/2013/05/06/nagyszuleink_hagyomanya_a_mi_tudasunkhoz_igazitva_az_en_tyukolam
ól ilyen kevés szavazatot kapott, holott szerintem jó a terv, nagyobb létszámra van tervezve és a különböző életkorú egyedek elhelyezése is biztosított.
A fagyasztós óllal szerintem semmi baj nincs, ha valaki pár tyúkkal megelégszik, akkor bőven jó és sokkal egyszerűbben tisztítható, mint a fa. Emellett még hőszigetelt is.:D
@gyalog.galopp: Azért legyünk őszinték, a nyertes ól tuti nem viszi a pálmát az ár-érték versenyben. De hogy nagyon szép és a tujás füves kertnek a is díszére válik és persze tyúkok is tarthatók benne, az tuti.:)
süti beállítások módosítása