Minitojás
2012. május 26. írta: Rosa Rugosa

Minitojás

 

Pár nappal ezelőtt történt, hogy a legkisebb fiam bement a tyúkólba, hogy összeszedje a tojásokat, aztán valami fura izével a kezében bukkant fel. Már éppen mondani akartam neki, hogy Dobodel! de aztán jobban megnéztem és az a furcsa valami egy tojás volt.

 

 

Van pár tyúkom, aki hogy úgy mondjam elég fura alakú tojásokkal szórakoztat minket (lásd a képen a bal oldali, az a fehéres színű nem épp tökéletes tojásformát mutató darab), de ilyet eddig még nem találtam.

Volt itt nálunk egy srác, azt mondta, az anyukája szerint az ilyen tojást a ház felé háttal állva át kell dobni a tető felett a szomszédba, mert rosszat jelent.

Mi motiválhatja ezt a babonát? Legyen rossz inkább a szomszédnak? Végül is azt tudjuk, hogy a legszebb öröm a káröröm, mert nincs benne irigység... (Imádom ezeket a szólásokat, annyira őszinték.:))

Én megtartottam, eddig gondolkodtam, mi legyen vele, de azt hiszem sokkal kíváncsibb vagyok, mint amennyire babonás, úgy hogy szerintem felbontom...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr804547592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Espelette 2012.05.26. 16:37:54

Felbontaskor valoszinu, hogy nagyon kicsi sargaja lesz vagy egyaltalan nem is lesz benne. Errefele ezt kakastojasnak nevezik:D A tojasi ciklus elejen vagy vegen szoktak ilyet tojni a tyukok. Nalunk is volt az elejen 1-2 ilyen minitojas, felbontottam es alig volt sargaja, a feherje pedig zavaros es gyanus volt, igy nem hasznaltam fel.

zsuzsibuvar 2012.05.27. 00:11:40

Az en noim legelso tojasai voltak ilyen picik, csinaltam beloluk mini tukortojast, viccesen nezett ki a normal mellett, de mas baja nem volt.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.05.27. 20:38:12

Ma kibontottam, semmi sárga nem volt benne, csak fehérje.

korenka 2012.05.31. 13:53:46

Elképedve olvasom, hogy mindannyian találkoztatok már ilyen tojással. Hiába no a tescoban ilyet nem lát a gyerek! :D

Kész a tyúkól! Szombaton jönnek a pipikék!
Remélem lassan én is látok ilyen UFO tojást!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.06.01. 08:42:48

@korenka: Akkor gondolom már nagy izgalomban vagy!:)

Én is azt hittem, mekkora ritkaság ez a pici tojás, eddig az rtl-en láttam egyet, mint világszenzációt, aztán amikor mutogattam az ismerősöknek senki nem értette, miért gondolom, hogy ez ilyen ritka.:DD

Espelette 2012.06.01. 09:08:59

Eloszor en is meglepodtem am, ennyire kicsivel meg nem talalkoztam korabban, mint ezeknel a mostani tyukoknal. Aztan egy baratunk mondta, hogy ez a kakastojas, meg utananeztem a neten is. Es persze en is felbontottam. Errefele a szomszedba atdobos rontaslevetelt nem ismerik, meg maceras is lenne olyan messzire dobni :D

korenka 2012.06.01. 13:02:39

ezek szerint, lehet, hogy nem is a ti tyúkjaitok tojta,hanem a szomszéd hajította át a válla felett :D:D:D:D

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.06.02. 05:27:03

@korenka: Lehet ez az egy ilyen tojás volt az egész faluban, mindenki dobálta át a szomszédba, én meg elrontottam a mulatságot, mert feltörtem.
Lehet tényleg balszerencsét hoz...:D
Amikor elkezdik keresni a feldühödött tyúktartók a kis dobálós tojást...

Espelette 2012.07.13. 14:56:17

Az vajon mit jelent, ha az egyik tyukom pont ma, pentek 13-en tojott ilyen minitojast? Halmozott balszerencse???
Azt hiszem, van ra tudomanyos magyarazatom. A tyukjaim egy ideje alig tojtak (ez kezd normalizalodni), sot az egyikuk meg kotlani is elkezdett, de sikerult leallitani az itt kapott jotanacsok hatasara. Valoszinu, most kezd uj tojasi ciklusba, es annak az elejen gyakori az ilyen tojas. Legalabbis remelem, mert ugyan nem vagyok babonas, de ki tudja...

Miki851 2013.01.15. 22:22:02

Gondoltam ennél a címkénél teszem fel a kérdést, mivel tojásról lesz szó. Van valakinek arról információja, h mikor állandósul a tojásméret? Az áprilisi kelésű jércék most olyan 40-55g közöttieket tojnak. Tojnak-e majd ennél nagyobbat? Kb Október eleje óta tojnak.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.01.16. 14:12:58

@Espelette: nekem most, január 13-án tojtak először a tyúkjaim, a fiatalok.:D
Szeretik a 13-as számot ezek a tyúkok...

@Miki851: Az első tojóévben kicsik a tojások, a második-harmadik évben nagyobbak lesznek, de kevesebb is lesz a számuk valamennyivel.
süti beállítások módosítása