Jönnek az új tyúkok!
2011. november 02. írta: Rosa Rugosa

Jönnek az új tyúkok!

Nagy események történtek, történnek most a tyúkudvarban.

Tegnap elkészült a tyúkól másik fele, hamarosan jönnek az új tyúkok! Több mint negyven. A tojóládát kipakoltuk, valami eső elleni védelem azért kéne neki. Ment a fúrás faragás, míg a férjem és a legnagyobb fiú csinálták az ólat, addig én a legkisebbet próbáltam olyan távolságban tartani, hogy ne okozzon túl sok kárt. Én igyekeztem, de nem voltam túl hatékony. A kombinátfogót többször is a szalma alól kellett előkerítenem, a csavarok meg teljesen összekeveredtek, mivel a kicsi úgy érezhette, közösségi élményre vágynak, így a három doboz különböző méretű facsavart egybe dobálta pillanatok alatt. Szerencsére a körfűrész, meg az akkus csavarozó lekötötte egy darabig, a helyzet csak akkor kezdett fokozódni, amikor használni szerettük volna és elvettük tőle. A következő állomása a játéknak a "Hová tűnt a pánt, amit az ajtóhoz vettünk?" volt. Hideg, hideg, langyos, meleg, ismerem a kis pakolómestert, mint a rossz pénzt, igen, betette a tojóládába.

Közben a két kicsi ( két középső) elkezdett mindenféle rissz-rossz fadarabokból valami felismerhetetlen izét építeni az egyik szalmabála köré, persze a kíváncsi tyúkok azonnal ott termettek, bebújkáltak a fák alá, némelyik be is ült egy kisebb kuckóba. A kicsik egy fangli kukoricával felmásztak a bálára és onnan szórták körbe-körbe, eközben azt üvöltözték, hogy "Tyúkbirodalom!", és az Age of Mythology játék egyik zenéjét tutulták, a tyúkok meg boldogan rohangáltak a repkedő kukoricaszemek után. Én meg mondtam nekik: "A csirkék szeretik önt, uram!" -ez azt hiszem Stronghold.

Egyszóval a tyúkólépítés körülményei kimondottan kaotikusak voltak. Szegény tyúkok már alig várták, hogy a helyükre mehessenek, mivel esteledett. Végül felbátorodtak és a zúgó hangok, meg a gyerekek övékölése ellenére is berontottak a kis óljukba. Mielőtt sötét lett volna, mi is végeztünk, holnap jöhetnek az új tyúkok!

Már alig várom!

A képek gyorsan és félhomályban készültek, nem túl élesek, de lehet csak az én szemem rossz...

A bejegyzés trackback címe:

https://tyukudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr513344629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barom-fi 2011.11.02. 09:46:02

Hú, a mindenit! 40 új tyúk??? Letojtak vagy "rendesek"? Eddig mennyi is volt? Nagyon érdekelnének képek az ólról meg a tojóládákról. Mekkora a kifutó? És miért kívülre kerültek a ládák? Végül: milyen megfontolás alapján döntöttél úgy, hogy tél elején veszel új tyúkokat? (Bocs a sok kérdésért.)
Én a 12 tyúkom mellé a hétvégén vettem a piacon négy újat sárgás és vöröses színű tanyasi állatok, hát nem mondom, hogy gond nélkül elvegyültek a többiekkel. A nap nagy részében bent dekkolnak az ólban, mert ha kimennek, a többiek előbb-utóbb gyepálják őket. Azért remélem, hogy hamar összeszoknak.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2011.11.10. 08:48:03

Az enyémek nem verik a kicsiket, de nem nagyon vegyülnek, ráadásul az új negyven is több csoportra oszlik. Lehet azért nem verik őket, mert kicsik, nem tudom. Mondjuk a kajától elzavarják őket.

A ládát visszatettem már, mióta összeeresztettem őket. De azt hiszem kell majd még tojóhely, ennyi tyúkra. Azt megpróbálom majd az ólban kialakítani.
süti beállítások módosítása